تولید تخم مرغ

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: با مازاد تولید تخم مرغ در کشور مواجه هستیم در نتیجه نیازی به واردات تخم مرغ نداریم این در حالی است که دولت معتقد است واردات این محصول به کاهش قیمت‌ها کمک می کند.

ناصر نبی‌پور، در گفت وگو با روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، با اعلام تولید روزانه 2 هزار و 500 تن تخم مرغ در کشور عنوان کرد: با مازاد تولید تخم مرغ در کشور مواجه هستیم در نتیجه نیازی به واردات تخم مرغ نداریم این در حالی است که دولت معتقد است واردات این محصول به کاهش قیمت‌ها کمک می کند از سویی تولید روزانه تخم مرغ در کشور حدود 600 تا 700 تن بیشتر از واردات این محصول است.

وی با انتقاد بر رفتار عوام‌گرایانه دولت برای جلب نظر جامعه گفت: رفتار عوام‌گرایانه دولت باعث ایجاد هرج و مرج می‌شود که ناخواسته بر افزایش قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. عرضه و تقاضا همیشه دلیل افزایش قیمت‌ها نیست بنابراین با مازاد تولید، طبیعی‌ است که قیمت تخم مرغ در بازار کاهش یابد. دولت می‌تواند ارز چهار هزار و 200 تومانی که برای واردات هزینه می‌کند را به چرخه تولید و صنعت در این حوزه و یا در بخش‌های دیگر اختصاص دهد.

بر اساس اعلام گمرک، بررسی ها از روند تجارت خارجی کشور طی هشت ماه سال جاری نشان می دهد، در این مدت ۲ هزار و ۱۹۸ تن تخم مرغ به ارزش ۳ میلیون دلار وارد شده است. این میزان واردات حکایت از افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

 واردات تخم مرغ که از جمله کالاهای اساسی محسوب می شود در مدت مشابه سال گذشته صفر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =