هادربادی: تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی نقطه عطف توسعه بخش کشاورزی هستند

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی را نقطه عطف توسعه بخش کشاورزی دانست و حضور تشکل‌ها در عرصه‌های مختلف را موجب پیشرفت و شفاف‌سازی آمار و اطلاعات جهش تولید و کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان تعاون روستایی، غلامرضا هادربادی در نشست تشکل‌های تعاون روستایی استان قزوین، تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی با سابقه بیش از ۶ دهه فعالیت را، مورد اعتماد مردم اعلام کرد و گفت: این نشست‌ها به منظور شناسایی مسایل، مشکلات، نقاط قوت و توانمندی‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر است.

وی بیان کرد: تشکل‌ها نیز باید قادر باشند با تأمین نهاده‌های مورد نیاز، توزیع انواع کود، خرید انواع محصولات تضمینی و توافقی، تامین منابع اعتباری مورد نیاز اعضا را انجام دهند تا ارتباط مؤثری بین آن‌ها و کشاورزان وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی را نقطه عطف توسعه بخش کشاورزی برشمرد و حضور تشکل‌ها در عرصه‌های مختلف را موجب پیشرفت، شفاف‌سازی آمار و اطلاعات جهش تولید و کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه تعاون و کشاورزی علاوه بر این که پرمخاطره‌ انگیزترین است باید برنامه راه و تحول داشته باشد که برنامه تحول سازمان امسال برای اولین بار در تیر ماه رونمایی شد.

این مسوول تاکید کرد: خوداتکایی تشکل‌ها ابزار اصلی توانمندسازی است، که راه آن برقراری ارتباط و حلقه وصل بین تشکل‌هاست مانند کالابرگ الکترونیکی دولت که در قزوین اجرایی شده است.

هادربادی ضمن تشکر از مدیریت تعاون روستایی استان قزوین به منظور توزیع آرد شهری، گفت: در توزیع آرد روستایی هم استان قزوین همواره پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌ها باید جهت رشد به سرمایه‌گذاری مردمی وصل شود و مولدسازی و مستندسازی املاک به طور جد در سازمان پیگیری شود.

این مسوول همچنین بر راه‌اندازی اتاق فکر در سازمان تاکید کرد و افزود: آموزش باید همراه با دیدن تجربیات موفق در کشور باشد و با بازدیدهای آموزشی منتهی به مهارت شود.

تعاون روستایی بازوی توانمند در تامین امنیت غذایی کشور

مدیر تعاون روستایی استان قزوین نیز در این نشست با بیان این که تعاون روستایی بازوی توانمند وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و حمایت از شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

شهرام رحمانی با اشاره به این که تعاونی‌ها به عنوان مهم‌ترین پایگاه برای ارائه خدمات به مردم محسوب می‌شود، افزود: از این رو باید تلاش کنیم ضمن سر پا نگه داشتن تعاونی‌های فعال، موانع و مشکلات پیش روی تعاونی‌های غیرفعال را نیز مرتفع کنیم.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد توزیع میوه شب عید، خرما، خرید حمایتی زیتون و… بر آمادگی کامل مجموعه تعاون روستایی به منظور اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

در ادامه این نشست، حسین کاکاوند مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی، نعمتی مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین به نمایندگی از تشکل‌های تعاونی روستایی استان قزوین دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =