کد خبر: 40679
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
جوجه‌ریزی ۱۴۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌ها

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور به ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه رسید.

جوجه‌ریزی ۱۴۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌ها، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور به ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدابراهیم حسن‌نژاد روز شنبه در جریان بازدید از مرغداری‌های شهرستان نهاوند، به برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید و تامین مرغ مورد نیاز کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها تا پایان آذر ماه به ۱۴۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

وی افزود: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور به تولید می‌رسد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از ذخیره‌سازی مرغ مازاد بر نیاز کشور خبر داد و افزود: رشد تولید موجب تعادل‌سازی قیمت و همچنین ذخیره‌سازی مطمین این محصول اساسی می‌شود تا در ایام پرتقاضا با مشکل تامین مرغ روبرو نشویم.

به گفته وی، با توجه به این که بخش قابل توجهی از نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری از خارج تامین می‌شود، دولت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی برای تامین به موقع نهاده‌ها را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

حسن‌نژاد با بیان این که برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید گوشت قرمز در کشور انجام شده است، گفت: سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور به تولید می‌رسد و سایر نیاز و تقاضا برای این محصول نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

وی در ادامه از همدان به عنوان استانی مهم در تولید محصولات کشاورزی از جمله صنعت دامپروری یاد کرد و افزود: این استان در صنعت یاد شده از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این بازدید از افزایش ۲۱ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رضا بهراملو افزود: از ابتدای سال جاری ۲۳ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۰۵ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های همدان به انجام رسیده است.

وی اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی ماهانه در همدان طی ماه‌های اخیر به سه میلیون قطعه رسیده که نشانگر تحقق کامل تعهد تولید مرغ در این استان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =