کد خبر: 40637
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
تنظیم بازار را به اصناف بسپارید

هیچ قدرتی در تنظیم بازار و رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده نهایی به اندازه اصناف نخواهد بود و اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش روستانیوز، نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها امروز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، دبیر هیات عالی نظارت بر واحدهای صنفی و رییس اتاق اصناف ایران برگزار شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف ایران گفت: امروز در کشور ۸۵ میلیون ایرانی داریم که تامین نیاز مواد غذایی ایشان اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.

محمدعلی نیکبخت بیان کرد: تامین نیاز به مواد غذایی باید از راه‌ تولید و واردات انجام شود اما اولویت ما این است که این نیاز را با تولیدات داخلی تامین کنیم. از این رو حمایت از تولیدکننده و کشاورزان نیز ضروری است.

وی افزود: این موضوع به تنهایی در وزارت جهاد کشاورزی ممکن نیست و همه باید کمک کنند تا با پایداری در تامین مواد غذایی روبه‌رو شویم.

نیکبخت با بیان اینکه اعتقاد و باور زیادی به تشکل‌های تولیدی و توزیعی دارد، ادامه داد: به همان اندازه که به تشکل‌های تولیدی اهمیت می‌دهم، از نظر بنده، تشکل‌های توزیعی هم اهمیت دارند.

امروز تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو از شرایط موجود ناراضی هستند. در این بین لازم است نظام توزیع تمهیدی بیندیشد که حلقه تامین تا توزیع رضایت نسبی همگان را جلب کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در گام اول همکاری‌های دوجانبه اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهم‌نامه امضا می‌شود و در گام‌های بعدی نشست‌های تخصصی برگزار خواهند شد تا کالاهای اساسی و مواد غذایی با شرایط مناسبت‌تری به دست مصرف‌کننده برسد.

نیکبخت با تاکید بر نظام توزیع گفت: موفقیت اصناف توزیعی و اتحادیه‌های صنفی موجب محبوبیت در اذهان عمومی می‌شود و از سوی دیگر اگر تولیدکننده بداند که بدون واسطه‌های اضافی به بازار دسترسی خواهد داشت و شرایط توزیعی مناسبی در انتظار محصول است و در گرداب سوداگری ‌نمی‌افتد با خیال آسوده‌تری تولید می‌کند و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت همکاری اتاق اصناف ایران و تشل‌های صنفی اظهار داشت: هیچ قدرتی در تنظیم بازار و رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده نهایی به اندازه اصناف نخواهد بود و اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند.

نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها امروز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، دبیر هیات عالی نظارت بر واحدهای صنفی و رییس اتاق اصناف ایران

بنابراین امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم و در مسیر تامین تا توزیع کالا بیشتر از پیش با اصناف کشور همکاری خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =