کد خبر: 40542
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کشف ۳۵۰۰ تن شکر در یک کارخانه پس از امتناع از عرضه به بازار

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بازرسی از کارخانه‌های قند و شکر توسط بازرسان وزارت متبوع، ۳۵۰۰ تن شکر خام از یک کارخانه کشف شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امراللهی در گفت‌وگویی با فارس اعلام کرد: طی بررسی و بازرسی انجام شده از سوی بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در استان فارس که از کارخانه‌های قند و شکر صورت گرفت، محموله شکر خام وارداتی به وزن ۳۵۰۰ تن بعد از امتناع از عرضه به بازار کشف شد.

وی گفت: ۳۵۰۰ تن شکر خام که از شهریور ماه سال جاری تحویل یک کارخانه تصفیه شکر داده شده بود که آن را طی فرایندی سفید کرده و شکر سفید در شبکه رسمی به بازار ارائه کند، اما تاکنون از این موضوع امتناع کرده بود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کارخانه مشکل تعمیرات و اورهال نداشته است، اظهار داشت: کارخانه هیچ مشکلی نداشته و قرار بوده شکر خام را تصفیه و سفید کند و در قالب شبکه رسمی به بازار عرضه کند که از این کار خودداری کرده بود و بازرسان وزارت جهاد وارد عمل شده و پرونده را با جریمه پیشنهادی ۱۰ میلیارد تومانی برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

به گفته وی، امسال در راستای تامین شکر، شکر خام در ۹ استان به کارخانه‌های تصفیه شکر ارسال شده تا با فرآوری شکر سفید به بازار عرضه کنند و چنانچه هر کارخانه‌ای از عرضه شکر امتناع کند، بازرسان ما ورود کرده و پرونده تشکیل می‌دهند.

امراللهی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون مشکل شکر در بازار وجود دارد، گفت: از نظر تامین شکر هیچ مشکلی نداریم و ثبات و آرامش در بازار برقرار است، اما اگر کسانی بخواهند شکر احتکار کنند، با آنها برخورد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =