کد خبر: 40541
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی

یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی، در ۲۹ خرداد امسال تعدادی از کاندیداهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران با پیش‌بینی احتمال بروز تخلف گسترده و جابه‌جایی آراء و مهندسی کردن انتخابات ششمین دوره توسط برخی افراد حاکم بر سازمان استان، انصراف خود را اعلام کردند و متاسفانه این تخلف اتفاق افتاد و در بدترین شکل خود اعتبار سازمان نظام مهندسی و اعتماد حدود ۳۵ هزار عضو نظام استان تهران را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

به گزارش روستانیوز به نقل از اخبار سبز کشاورزی؛ پس از برگزاری انتخابات در دوم تیرماه و خیانت در امانت (استفاده از اطلاعات شخصی اعضاء بدون مجوز آنان در قالب ارائه پیامک) و خیانت در حقوق عامه مهندسین، حضور برخی کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران و تبلیغات به نفع ائتلاف حاکم بر سازمان (فیلم و عکس‌های مستند) و عدم‌رعایت بندهای ۷ تا ۱۰ ماده ۱۶ دستورالعمل انتخابات، در نهایت برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات محرز گردید که ائتلاف حاکم، تحت عناوین مختلف به‌صورت مستمر تخلفات گسترده انجام داده و در پی آن، شکایات اعضاء مطرح شد، به صورتی که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رسما و طی نامه ۰۶/ ۱۳۶۶ /س/ ن مورخ ۲/ ۵/ ۱۴۰۲ از ائتلاف خاطی درخواست نمود، اعلام نماید اطلاعات شخصی اعضای سازمان از قبیل شماره تلفن (که بدون اجازه اعضاء ممنوع بوده) چگونه در اختیار آن قرار گرفته است.

یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی

عدم برگزاری مجمع عمومی یا برگزاری غیرقانونی

در ادامه سر بازرس گروه تولیدات گیاهی و کشاورزی، بازرسی امور جهاد کشاورزی طی نامه ۱۶۲۸۹۰ مورخ ۷/ ۵/ ۱۴۰۲ به هیات نظارت مرکزی برای انتخابات سازمان نظام مهندسی اعلام کرد با توجه به عدم برگزاری یا برگزاری غیرقانونی مجمع عمومی پیش از برگزاری انتخابات، بروز تخلفات عدیده همچون تبلیغات در روز انتخابات، اخذ رأی بیش از یک بار از شخص واحد و… نتایج بررسی‌ها و اقدامات را گزارش دهد.

یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی

تاکید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بر رسوایی متخلفان

رسوایی تخلفات و پایمال کردن حق الناس به جایی رسید که رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس طی نامه‌ای ۳۸۸۴۱ مورخ ۱۶/ ۵/ ۱۴۰۲ از هیات نظارت مرکزی درخواست کرد بدون هیچ گونه اغماضی در رابطه با انتخابات در استان‌هایی که فرایند قانونی را رعایت نکرده و تخلف محرز داشته‌اند، اقدام قانونی به عمل آورده و نتیجه را به کمیسیون اعلام نماید.

یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی

احراز تخلفات گسترده و ابلاغ هیات نظارت بر انتخابات

در این راستا، هیات نظارت پس از احراز تخلف‌ها طی نامه‌ای به رئیس کمیته اجرایی انتخابات استان تهران و رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام کرد به دلیل تخلفات عوامل اجرایی و اهمال و ترک فعل آنها از جمله:

– عدم رعایت وظایف مندرج در ماده ۴۳ و تبصره ۵۲ و… در خصوص نحوه برگزاری مجمع عمومی.

– عدم احراز هویت دقیق رأی‌دهندگان.

– صدور تعرفه برای افرادی خارج از لیست واجدین شرایط حضور در مجمع عمومی.

– صدور تعرفه رأی تکراری و اخذ رأی بیش از یک بار.

– عدم انجام وظیفه در ممانعت از حضور کارمندان سازمان و کاندیداها در محل برگزاری انتخابات.

– عدم مخالفت از حضور و تصویربرداری عوامل غیرمجاز در حین برگزاری انتخابات.

– عدم اجرای ممنوعیت حضور قبل از ساعت ۹ صبح.

– واگذاری و اجازه دادن به حضور افراد غیرمجاز در ستاد و فرایند انجام کار و… آنها را از نامزدی در شورای استانی و مرکزی محروم کرده و به هیات بدوی و عالی انتظامی (بابت ترک فعل، سهل‌انگاری و ایجاد شائبه مهندسی انتخابات) معرفی نمود.

یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی

تهدید اعضای هیات نظارت مرکزی و توهین به آنها

شوربختانه بعضی از اعضای ائتلاف حاکم بر سازمان به افراد خدوم هیات نظارت مرکزی بر انتخابات و کمیته اجرایی توهین نموده و آنها را تهدید کرده بودند که هیات نظارت مرکزی طی نامه ۰۲/ ۱۴۶۸/ ۰۲

مورخ ۱۶/ ۵/ ۱۴۰۲، ابلاغ مصوبه هیات نظارت مرکزی بر انتخابات را به فرد مورد نظر اعلام کرده است.

احتمال تامین مالی متخلفین توسط دلالان سم و کود

کارشناسان معتقدند احتمالا تامین مالی ائتلاف حاکم، توسط برخی دلالان واردکننده سم و کود و نهاده‌های کشاورزی خاص صورت گرفته است.

جالب توجه اینکه هیات نظارت مرکزی و کمیته جرایی برای آگاهی همکاران سازمان با صدور اطلاعیه شماره ۲۸ طی پیامکی تاکید کرده بود حضور کارمندان بیش از مدت زمان لازم برای اخذ رأی و به هر فاصله‌ای از محل رأی‌گیری ممنوع و تخلف است؛ اما متاسفانه ائتلاف حاکم بر سازمان و نیروهای تحت امر آنها نه تنها اطلاعیه شماره ۲۸ بلکه تمامی دستورالعمل‌ها را نادیده گرفتند.

یوم ادا و حق‌الناس در نظام مهندسی کشاورزی

تاکید هیات نظارت بر پایمال شدن حقوق اعضا و رد صحت انتخابات ۴ استان

پس از احراز تخلفات گسترده و پایمال کردن حقوق مهندسین عضو سازمان، هیات نظارت مرکزی طی نامه رسمی ۰۲/ ۱۵۴۳/ س/ ن مورخ ۲۵/ ۵/ ۱۴۰۲ به دبیر شورای مرکزی اعلام نمود هیات نظارت مرکزی بر انتخابات پس از بررسی سوابق و مستندات و گزارشات واصله و بازرسی فیلم‌های برگزاری انتخابات و همچنین احراز تخلفات متعدد از چارچوب ضوابط اعلامی، صحت انتخابات ۴ استان از جمله تهران را تایید نمی‌کند و آن را رد می‌نماید.

این در حالی است که برخی از افراد مدعی رأی آوردن در اثر مسائل و شبهات (موضوع دامگستر) حسب مقام محترم قضائی احضار شده بودند.

عملکرد شفاف و پاک هیات نظارت و کمیته اجرایی برای درج در تاریخ

اینک کمیته اجرایی هیات نظارت مرکزی بر انتخابات با عملکرد شفاف و پاک مورد احترام همه اعضای حقوقی و حقیقی نظام مهندسی، وزیر محترم و مدیران وزارت جهاد کشاورزی و جامعه بهره‌برداران قرار گرفته و ابلاغیه و مصوبات آن دلالت بر انصاف و رعایت اخلاق حرفه‌ای آنان دارد.

شورای مرکزی در بوته اخلاق و وجدان ملی

امروز شورای مرکزی در یک اقدام وجدانی و ملی قرار گرفته و با تنفیذ ابطال انتخابات استان‌های متخلف، پاکدستی و رسالت خود را در دفاع از حق‌الناس و نظام اسلامی مشخص می‌نماید.

جفای متخلفان در حق شورای مرکزی و توهین به شعور آنها

شایعاتی مطرح شده که گویا عواملی اعلام کرده در صدد برآمده به هر نحوه ممکن اعضای محترم شورای مرکزی را تطمیع و نظر آنها را جلب کند، در حالی که اعضای شورای مرکزی سازمان بری از این‌گونه مسائل هستند و طرح چنین مسائلی اجحاف به اعضای محترم و پاکدست شورای مرکزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =