حضور فعال صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام ی کشاورزی و منابع طبیعی در 31 استان کشور

حضور فعال صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ۳۱ استان کشور، دو ماه پس از امضای تفاهمنامه میان صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهیار نورعلی، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تلاش‌های این صندوق برای ارتقای کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان قدرانی کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهیار نورعلی حین بازدید از نمایشگاه روستا آباد در نشستی که باحضور مسئولان صندوق مشترک استان‌ها برگزار شد ، گفت: اتفاق مبارکی که در مردادماه امسال رخ داد امضای تفاهمنامه ای بود میان «صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور» و «معاونت دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور » با محوریت کمک به تولید بیشتر محصولات کشاورزی و اصلاح شیوه کشت . به گفته این مقام مسئول، اجرایی شدن این تفاهمنامه علاوه بر ارتقای توانمندی جامعه کشاورزی و روستایی باعث تقویت امنیت غذایی کشور می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۵۰ کشت قراردادی

حضور فعال صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام ی کشاورزی و منابع طبیعی در ۳۱ استان کشور۱

نورعلی با تاکید بر ضرورت اجرای این تفاهمنامه افزود: خوشبختانه باوجود آنکه زمان کوتاهی از امضای این تفاهمنامه می‌گذرد مسئولان صندوق مشترک استان‌ها با جدیت پیگیر اجرای تفاهمنامه هستند و در همین زمان کوتاه توانسته‌اند در ۳۱ استان کشور قابلیت‌های صندوق را برای ارتقای کشاورزی و توانمندسازی روستاییان معرفی و تبیین نمایند.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: به منظور تسریع در اجرایی شدن تفاهمنامه مورد نظر، ابلاغیه ای برای معاونان محترم دهیاری‌های ۳۱ استان مبنی بر همکاری و تعامل با صندوق مشترک ارسال گردید و در نخستین گام، عملیات اجرایی ۵۰ کشت قراردادی با حضور موثر صندوق مشترک استان‌ها در نقاط مختلف آغاز شد .با این اقدام، صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در حوزه کشاورزی وارد عرصه مدیریتی شد.

نورعلی تصریح کرد: در حال حاضر هم ، مسئولان صندوق مشترک استانها در نمایشگاه روستا آباد حضوری فعال دارند و توانسته‌اند از تولیدات دانش‌بنیان ظرفیت‌هایی را شناسایی کنند و قرار است با امضای قراردادهایی با این شرکت‌های دانش بنیان، بستر لازم را برای فروش محصولات آنها در کشور و در سطح بین‌المللی آماده‌ کنند.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان ، ضمن تشکر از تلاش‌های پیگیر ودود حیدری مقدم مدیر عامل و ولی الله آقایارزاده ، مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استان‌ها،چشم انداز کشاورزی کشور را امیدبخش توصیف کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی و تخصصی صندوق مشترک استان‌ها و عزم جدی مسئولان این صندوق ، انشاالله در آینده نزدیک شاهد تحول در کشاورزی و تولید محصول خواهیم بود.

اجرای کشت قراردادی و الگوی کشت

ودود حیدری مقدم، مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: با توجه به امضای تفاهمنامه فی مابین امور دهیاری‌ها و صندوق مشترک استان‌ها، بستر اجرای سیاست‌های راهبردی صندوق فراهم شده است در پی این اقدام، کارگزاران صندوق با همکاری دهیاری‌ها ، معتمدین ، کشاورزان ،عشایر، جوانان و فارغ التحصیلان ، پس از تشکیل هیات اندیشه ورزان، ظرفیت‌های روستاها را در بخش کسب و کارهای کشاورزی شناسایی می‌کنند تا کشت قراردادی کشاورزی و زمینه اجرای الگویی کشت به منظور تکمیل حلقه‌های ارزش زنجیره تولید اجرا شود.

به گفته وی، در حال حاضر کشت نخود علوفه‌ای در چند روستا اجرا شده و حدود ۵۰ نوع کشاورز قراردادی در مرحله اجرا قرار دارد.

برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین برای انتقال دانش به عشایر و روستاییان

برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین برای انتقال دانش به عشایر و روستاییان

ولی‌الله آقایارزاده مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در خصوص استفاده از ظرفیت‌های صندوق مشترک استان‌ها برای توانمندسازی عشایر و روستاییان گفت: صندوق مشترک استان‌ها با توجه به گستردگی جمعیت قشر توانمند عشایر و روستاییان از همه ظرفیت‌های خود برای کارآفرینی و بویژه ایجاد اشتغال بانوان سرپرست خانوار تلاش خواهد کرد .

آقایارزاده در توضیح این مطلب گفت: صندوق مشترک، دانش لازم در زمینه کشاورزی و دانش مالی و اقتصادی را با برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین در اختیار روستاییان و عشایر قرار می‌دهد.

نمایشگاه روستاآباد مصلی بزرگ امام خمینی+تهران 12 الی 18 مهرماه 1402

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =