تاکید بر همکاری‌های شیلاتی کشورهای حاشیه دریای خزر

تاکید بر همکاری‌های شیلاتی کشورهای حاشیه دریای خزر، در مراسم آغاز به کار هفتمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر در روسیه، بر افزایش همکاری‌های شیلاتی مسوولان کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، هفتمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر در سوم مهر ماه با حضور مسوولان شیلاتی کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ایران، آذربایجان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان در شهر سن‌پطرزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

سیدحسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در مراسم افتتاحیه این اجلاس با اشاره به این که دریای خزر میراث گرانبهای مردم کشورهای ساحلی است و باید برای حفظ ذخایر آن تلاش گسترده‌ای انجام شود، گفت: در موافقت‌نامه حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر که در سال ۲۰۱۴ میلادی در شهر آستاراخان روسیه به امضا رسید، موارد همکاری از جمله انجام تحقیقات علمی، مدیریت صید منابع زنده آبی مشترک، مبارزه با صید غیرقانونی، تبادل اطلاعات و آمار صیادی و بازسازی حفاظت ذخایر در آن به عنوان اهداف این کمسیون قید شده و برای اجرای هرچه بهتر آن لازم است مسوولان کشورها، ارتباطات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

در ادامه این اجلاس نمایندگان کشورها به گزارش وضعیت صید و صیادی، حفاظت و بازسازی ذخایر در سال ۲۰۲۲ پرداختند .

همچنین در یک جلسه غیررسمی متن پروتکل کارگروه علمی و آبزی‌پروری که سه هفته قبل به صورت وبینار برگزار شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ملاقات رئیس سازمان شیلات ایران با سفیر ایران در مسکو

رئیس سازمان شیلات ایران در این سفر با دکتر جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

سیدحسین حسینی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت تولید آبزیان در ایران و با اشاره به اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه که چند ماه گذشته در آستاراخان برگزار شد، گفت: صادرات آبزیان به روسیه شامل میگو و ماهی قزل‌آلا بوده و ظرفیت‌های صادراتی غذای آبزیان نیز وجود دارد.

وی به مشکلات موجود برای صادرات آبزیان اشاره کرد و خواستار مساعدت‌های لازم سفارت برای پیشبرد بهتر اقدامات شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز ضمن استقبال از روابط شیلاتی دو کشور، قول مساعد برای پیگیری مسایل، مشکلات و تسهیل در روابط شیلاتی دو کشور را داد.

لازم به ذکر است؛ اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی دریای خزر از ۳ تا ۵ مهر ماه در سن پطرزبورگ روسیه برپاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =