کد خبر: 39683
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در طرح مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم بود اما امروز از ۵۲ درصد عبور کردیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، اکبر نیکزاد ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: حضور در این مراسم علاوه بر قدردانی و معارفه برای حمایت و پشتیبانی از همکاران است همانطور که در زمان‌های سیل و زلزله و ایام سخت و دشواری در کنار هم قرار گرفتیم.

وی بااشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن ۲۱ فروردین ۵۸ با فرمان امام (ره) گفت: مانند گذشته، از این به بعد نیز شیوه، برنامه و هدف بنیاد مسکن تنها خدمت خالصانه و صادقانه به مردم است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در سطح کشور ۶۸ هزار روستا داریم که ۴٠ هزار روستا بیش از ۲٠ خانوار دارد و دارای طرح هادی مصوب هستند و افق طرح هادی ۱٠ ساله است، یعنی باید سالانه طرح ۴ هزار روستا بازنگری شود.

وی بنیاد مسکن را یک نهاد انقلابی دانست و تاکید کرد: نباید از ریل نهادی خارج شویم و تشریفات زائد را حذف تا کارایی و راندمان بیشتر شود و در این راستا بیان می‌کنیم وقتی به دیگر استان‌ها می‌رویم نیاز نیست چندین نفر در فرودگاه حضور پیدا کنند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: برای قیر نیاز به بودجه بیشتری است که در این راستا جلسه‌ای با وزیر کشور داشتیم و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و همچنین در جلسه با آقای فتاح اقدامات خوبی شکل گرفته است.

وی بیان داشت: در طرح مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم بود اما امروز از ۵۲ درصد عبور کردیم و اگر این مقاوم‌سازی انجام نشده بود، امروز در زلزله‌های ۵ یا ۶ ریشتری، آمار به این اندازه نبود و برنامه این است که در سال ۱۴۱٠ حتی یک واحد غیرمقاوم نداشته باشیم و از اصفهان انتظار این است در این مورد هم پیشگام باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات حوزه بازسازی تصریح کرد: در ۲۳ نقطه کشور که درگیر سیل و زلزله بود اقدامات خوبی انجام شد و پس از انجام اقدامات برخی از این ستادها تبدیل به ستاد محرومیت‌زدایی شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حلقه اتصال میان مردم و مسئولان بنیاد است و در این راستا این بنیاد انقلابی متعلق به مردم کشور و با تمام وجود در میدان است.

وی خاطر نشان کرد: ۱٠۲ هزار واحد مسکونی در کشور، ۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران، ۲۲۹ هزار مسکن روستایی در حال ساخت است و ۳۴۲ هزار واحد مسکونی مجموع واحدهایی است که ساخته خواهد شد و با اعتقاد این کار را انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم این مسأله باید در کشور حل شود.

در پایان این مراسم غلامحسین خانی مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تکریم و غلامرضا اسماعیلی به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =