کد خبر: 39616
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
پرورش ماهی

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پیگیری واگذاری زمین به اداره کل شیلات خوزستان برای احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن ایذه در دستورکار شیلات استان قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهرداد محمدی دوست پیش از ظهر امروز شنبه با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان ایذه و رفع موانع تولید از طرح‌های در حال احداث و فعال این منطقه بازدید کرد و خبر داد: پیگیری واگذاری زمین به اداره کل شیلات خوزستان و تأمین آب مورد نیاز برای احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن و راه اندازی مزرعه تکثیر و پرورش زالو و احداث استخرهای ۲ منظوره آبزی پروری- کشاورزی در دستورکار شیلات استان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین مقرر شده ۲ - ۳ منطقه به صورت پایلوت برای ساخت استخر ۲ منظوره در نظر گرفته شود و با برگزاری دوره‌ای یک روزه توسط گروه ترویج اداره کل شیلات خوزستان برای متقاضیان و همچنین اخذ تسهیلات توسط بنیاد برکت برای احداث و تجهیز این استخرها و با نظارت اداره کل تا حصول نتیجه نهایی و همچنین شناسایی دیگر نقاط مستعد برای توسعه طرح پیگیری شود.

محمدی دوست تصریح کرد: در خصوص رفع مشکلات احداث مزرعه تکثیر و پرورش زالو نیز این موضوع از سوی بانک کشاورزی و فرمانداری شهرستان ایذه در صورت نیاز به تغییر طرح توجیهی و امکان راه اندازی دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =