کد خبر: 39559
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کشاورزی هوشمند

برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با ایجاد سامانه‌های مختلف تمام مراحل تولید، قیمت و توزیع محصولات کشاورزی به طور کامل هوشمندسازی شده‌ است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جبرائیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با ایجاد سامانه‌های مختلف تمام مراحل تولید، قیمت و توزیع محصولات کشاورزی به طور کامل هوشمندسازی شده‌است به طوری که از ابتدا تا انتهای این مسیر رصد می‌شود.

برادری افزود: تهران نخستین استانی است که بهره وری کشاورزی آن در بالاترین سطح قرار دارد، ۱.۲ درصد از زمین‌های کشاورزی کشور در این استان واقع شده در حالی که بیش از پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنیم.

وی یادآور شد: ۶.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود و سهم عمده را در تولید و مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: کشاورزی ایران حداقل وابستگی را به خارج از کشور دارد و از طریق افزایش بهره وری توانسته است ضمن تثبیت تولید و بهره وری پایدار از منابع موجود، روند رو به رشدی را در تولید انواع محصولات کشاورزی تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه: بخش کشاورزی استان تهران در حوزه فعال سازی واحدهای تولیدی غیر فعال و افزایش ضریب خود اتکایی محصولات کشاورزی به خصوص در تولید مرغ اقدامات ارزشمندی داشته به گونه‌ای که فقط پنج درصد نیاز استان تهران در بخش مرغ تولید می‌شد گفت: اکنون این رقم با فعال سازی واحدهای تولیدی راکد به ۱۰ درصد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =