فتحی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به سفر وزیر شیلات و کشاورزی زیمباوه به تبریز و بازدید از شرکت پگاه، گفت: با توجه به نیاز این کشور به شیرخشک، ما می‌توانیم در سال ۱۰ هزار تن شیرخشک آنها را تامین کنیم.

به گزارش روستانیوز، اکبر فتحی، در حاشیه بازدید «انکسیوس جونگو ماسوکا» وزیر شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه از کارخانه شیر پگاه در آذربایجان شرقی، گفت: بر اساس اعلام وزیر کشاورزی زیمباوه، این کشور سالانه به ۹۰ هزار تن شیرخشک نیاز دارد براساس توافقنامه ای که بین ۲ کشور به امضا می رسد، بخشی از نیاز آنان از این استان تامین می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، این استان آماده تامین بخشی از تراکتورهای مورد نیاز زیمبابوه و لبنیات مورد نیاز به ویژه شیرخشک این کشور است.


فتحی، ادامه داد: ما نیز علاقه مند واردات شکر و ذرت از زیمبابوه هستیم و امروز در این زمینه نیز با این کشور توافقاتی انجام خواهد شد و تلاش می شود سالانه ۳۰۰ هزار تن ذرت و حجم قابل توجهی شکر از این کشور وارد کنیم.

تامین سالانه ۱۰ هزار تن شیرخشک مورد نیاز زیمباوه از سوی آذربایجان شرقی

«انکسیوس جونگو ماسوکا» روز سه شنبه به منظور دیدار با مسوولان بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی و بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی این استان وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد و پیش از آن با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفت وگو کرد.

وی از بخش های مختلف شرکت تراکتورسازی تبریز از جمله خط تولید و ریخته گری این شرکت و واحد تولید شیر پگاه بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =