استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اجرای طرح یاری‌گران زندگی در ۳۰ درصد روستاهای خراسان موافقت کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جواد قناعت شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج دیدار با قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بیان کرد: به جهت ضرورت احداث مرکز ماده ۱۶ در خراسان جنوبی، موضوع تأمین اعتبار برای اجرای این پروژه به طور ویژه مد نظر قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی از موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأمین اعتبار احداث پروژه مرکز ماده ۱۶ در استان خبر داد.

قناعت ادامه داد: بر اساس وعده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با تأمین زمین مناسب توسط خراسان جنوبی، ستاد نیز نسبت به مشارکت در تأمین اعتبار لازم برای این مرکز اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار در سال ۱۴۰۲ به خراسان جنوبی تخصیص می‌یابد، گفت: در فعال کردن مرکز ماده ۱۶ در استان باید تسریع شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه راه اندازی این مرکز در برنامه‌های اولویت‌دار استان قرار دارد، افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده تا زمان احداث مرکز ماده ۱۶، با تأمین مکان مناسب توسط استان و کلیه هزینه‌های تجهیز آن توسط ستاد پرداخت می‌شود.

قناعت از موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأمین ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز ایستگاه‌های ایست و بازرسی سهل آباد و علی آباد در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: اعتبار لازم برای شروع عملیات اجرایی تأمین تجهیزات این دو پاسگاه در اختیار فراجاه خراسان جنوبی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ارائه سه طرح ویژه در پیرامون مقابله، درمان و پیشگیری از سوی استان و تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای آن‌ها از سال ۱۴۰۲ و در بازه زمانی سه ساله توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز از دیگر مصوبات دیدار با قائم مقام ستاد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اجرای طرح یاری‌گران زندگی در ۳۰ درصد روستاهای خراسان موافقت کرده است.

قناعت بیان‌کرد: ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و عدالت توزیعی برنامه‌های پیشگیری با استفاده از همه ظرفیت‌های روستا از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: این طرح از ۲۷ دی ماه و همزمان با سه استان دیگر در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =