کد خبر: 37777
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
آسفالت

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه نگهداری راه‌ها بسیار مهم تر از ساخت آن است، گفت: لازم است برای بهسازی و ایمنی راه‌ها تلاش بیشتری شده و به ساخت راه‌های روستایی نگاه تخصصی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، فیروز قیاسی، امروز سه شنبه ۲۹ آذر در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این حوزه شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ناوگان باری و ۹۰ درصد ناوگان مسافری فرسوده است که سازمان به این موضوع و نوسازی ناوگان توجه دارد و با توجه به محدود بودن منابع دولتی، چاره ای جز رفتن به سمت درآمدهای پایدار نداریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تخلفات جاده‌ای، آسیب‌ها و خسارات تصادفات تصریح کرد: رانندگان با کمی دقت می‌توانند از حجم بالایی از تخلفات بکاهند که در این راستا، باید حساسیت‌ها را بیشتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌ جنوبی در زمینه بازسازی روکش آسفالت حفاظتی، اسلاری سیل و چیپ سیل موفق است و این روش های کم هزینه، روش‌های جدیدی هستند که در دنیا در حال انجام است.

علیرضا عباس زاده، معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به نامگذاری ۲۶ آذر ماه، روز حمل و نقل گفت: در بزنگاه های تاریخی، حرکت ها و حضور اقشار مختلف، زمینه ساز اتفاقات مهم برای کشور است.

وی افزود: در مراسم اربعین، به رغم فاصله طولانی این استان تا مرز، در خصوص اعزام زایران در بخش حمل و نقل با کمترین مشکلات و بیشترین رضایت مواجه بودیم؛ محور توسعه و سرمایه گذاری در کشور منوط به بخش حمل و نقل و شاخص‌های آن است.

عباس زاده با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، با توجه به بصیرت بخش حمل و نقل، وظیفه داریم قدردان آنها باشیم، یادآور شد: جایگاه فعالان این بخش مانند خون در بدن جامعه است و فعالان حوزه حمل و نقل در شرایط فعلی کشور، این مهم را به خوبی انجام داده‌اند.

قانونگذاری با نظر مشورتی متخصصان

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قدردان رانندگانی هستیم که با وجود مشکلات فراوان، در مسیری فعالیت می‌کنند که به مردم‌ آسیبی نرسد، اظهار کرد: امنیت جاده‌ها، مرهون فعالیت مجموعه راهداری است که در شرایط بحرانی در جاده‌ها، امیدبخش در راه ماندگان هستند.

وی با اشاره به مصوبات اسقاط خودرو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانونگذاری باید با نظر مشورتی فعالان حوزه تخصصی مرتبط انجام شود و نمایندگان در این خصوص، با نگاه تخصصی و همفکری رانندگان تصمیم گیری می‌کنند.

اسحاقی در خصوص سهمیه بندی سوخت گفت: در این زمینه، به نحوی تصمیم گیری می‌شود که افراد مرتبط با این بخش متضرر نشوند.

ساخت راه‌های روستایی با نگاه تخصصی صورت گیرد

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به عملکرد این اداره‌ کل تصریح کرد: دو قشر حمل و نقل و راهداری مکمل هم بوده و در سخت‌ترین شرایط در محورها به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه بخش حمل و نقل بار و مسافر اظهار کرد: در ایام نوروز و اربعین، تمام فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند؛ در اربعین، ۱۴۷ دستگاه کامیون به صورت رایگان موکب‌ها را از استان برای موکب داران جابه جا کردند.

جلال زاده خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری، ۶۴۷ کیلومتر روکش راه در استان انجام شده و از هفته دولت تا کنون، ۱۲۰ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شد که در سفر رییس جمهور و هیات دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی، مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۵۰ نفر از راهداران پرتلاش، رانندگان خدوم و فعالان صنفی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تقدیر و همچنین لوح تقدیر به جهت همکاری شایسته صنوف حمل و نقل استان و راهداران حاضر در حماسه اربعین با امضا معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =