کد خبر: 37309
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
کلزا

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام فصل کشت کلزا در استان، از کشت 2295 هکتار کلزا در مزارع استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مجتبی حاتمی اظهار کرد: در حالی که پیش‌بینی می‌شد امسال سه هزار هکتار کلزا در استان کشت شود، این هدفگذاری به طور کامل محقق نشد و در نهایت پرونده کشت کلزا در استان با کشت 2295 هکتار بسته شد.

وی اضافه کرد: 1941 هکتار از کلزای کشت شده در استان در مناطق معتدل و سرد و مابقی در مناطق گرمسیر استان کشت شده است.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کمی کاهش سطح زیر کشت کلزا را در استان داشته‌ایم، گفت: سال زراعی گذشته 2400 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفت.

حاتمی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان کشت کلزا انجام می‌شود، گفت: امسال بیشترین سطح کلزای کشت شده در استان به شهرستان‌های کرمانشاه و کنگاور اختصاص دارد.

حاتمی با اشاره به پایان کشت کلزا در استان، گفت: کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان از اواخر شهریور ماه شروع شده و هم اکنون با کشت در مناطق گرمسیر استان به اتمام رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های کشت کلزا، گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که توسعه کشت آن می‌تواند بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا یکی از بهترین کشت‌ها در تناوب با گندم است، افزود: کشت کلزا می تواند در بهبود عملکرد مزارع گندم در سال بعد نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه کلزا جزو گیاهان کم‌آب‌بر به حساب می‌آید، لذا کشت آن در شرایط خشکسالی به کشاورزان توصیه می شود، گفت: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان داشته باشد.

حاتمی ادامه داد: ارزش تناوبی بالا، خاصیت سازگاری با محیط، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا در استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =