کد خبر: 36693
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
مرغ

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات آلایش مرغی از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۳ برابر افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد فتاحی افزود: ۵۵۷ تن آلایش مرغی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۲۴ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات در مدت مشابه سال گذشته ۴۲ تن بوده‌ است.

وی ادامه داد: ۲۷۲ تن پودر گوشت نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۱۱ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: ۸۰ تن پودر در هشت ماه سال گذشته در قالب ۲ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

فتاحی گفت: ۶۹۱ تن تخم مرغ خوراکی نیز در این مدت در قالب ۲۶ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۵۶۸ هزار و ۶۰۰ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی امسال در قالب پنج محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۴۸ تن خوراک و مکمل آبزیان نیز امسال در قالب ۱۷ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته‌ است.

فتاحی گفت: ۱۶۱ هزار و ۱۸۲ قطعه آبزیان زینتی نیز امسال در قالب ۱۴ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =