کد خبر: 36659
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
آبرسانی

رییس بسیج سازندگی البرز گفت: در اجرای طرج جهاد آب رسانی ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب به ۶ روستای این استان در حال احداث است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار مهران طیران روز دوشنبه در دومین روز از هفته بسیج و بهره برداری از بخشی از خط انتقال آب به ۶ روستای استان البرز، افزود: طرح جهاد آبرسانی یک طرح ملی است که مجری آن سازمان بسیج سازندگی و کارفرما و ناظر این طرح شرکت آب و فاضلاب استان می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال جاری در ۶ روستای دارای بحران آب هیو، قاسم آباد بزرگ، بختیار، یعقوب آباد، خیرآباد و سلطان آباد در ساوجبلاغ و چهارباغ کلید خورد، اظهار داشت: در این طرح ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب احداث می شود که تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن انجام شده است.

وی گفت: همچنین آبگیری ۲ مخزن بتنی با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب و یک مخزن هوایی با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب نیز پیش بینی شده که یکی از مخازن بتنی تکمیل شده و دیگری ۴۰ درصد پیشرفت داشته و پیشرفت آبگیری مخزن هوایی نیز ۷۰ درصد است.

رییس بسیج سازندگی استان البرز ادامه داد: اجرای پروژه اوایل تابستان آغاز شد که با بهره گیری از ظرفیت گروه های جهادی و همزمان کردن اجرای پروژه ها، جلوتر از برنامه زمانبندی طرح را جلو بردیم.

وی با بیان اینکه البرز در اجرای طرح جهاد آبرسانی در کشور پیشرو می باشد، اضافه کرد: کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت و سرعت اجرای طرح از جمله مزایای استفاده از گروه های جهادی و بهره گیری از ظرفیت های مناطق مربوطه است.

طیران با اشاره به استمرار اجرای طرح های جهاد آب رسانی و با بیان اینکه قرارداد جدیدی برای آبرسانی به ۴۰ روستا منعقد خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر آن است تا مشکلات همه روستاهایی که دارای تنش آبی هستند و آب مناطق در اختیار سازمان آب و فاضلاب است، برطرف شود.

وی گفت: همچنین سعی می شود به شرط تخصیص اعتبارات لازم، فاز اول پروژه ظرف یک تا دو ماه آینده تکمیل شود.

جمعیت زیرپوشش منتفع از طرح جهاد آبرسانی استان البرز بیش از ۲۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =