کد خبر: 36597
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
شیلات

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرآیند تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را تقویت کنیم

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، گفت: دولت سیزدهم تحولی در حوزه تولید محصولات استراتژیک رقم ‌زده و امیدواریم این اتفاق خوب حوزه کشاورزی به حوزه شیلات نیز سرایت کند.

وی ادامه داد: ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد نباید نگرانی ازنظر امنیت غذایی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به توسعه صنعت آبزی‌پروری و حوزه صید و صیادی اشاره کرد و افزود: مصرف سرانه ماهی و میگو در دنیا ۲۵ کیلوگرم در سال است و این در حالی است که مصرف سرانه این محصولات در کشورمان ۱۳ کیلوگرم است.

وی یادآور شد: سال ۲۰۱۴ نقطه عطف در تولید محصولات شیلاتی بوده به ‌طوری‌ که میزان تولید آبزی از صید و صیادی بیشتر شد.

سعیدی گفت: در زمان ریاست ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی بر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌های بسیار حق‌السهم کشور ایران در کنوانسیون تن ماهیان اقیانوس هند (IOTC/CTOI) پرداخت شد و سهم ما از این منبع لایتناهی بیشتر شده است.

وی با تأکید بر کاهش بروکراسی‌های در بخش‌های سرمایه‌گذاری شیلاتی، افزود: باید فرآیند تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را تقویت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =