کد خبر: 36530
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
پرورش ماهیان خاویاری

مدیر کل آبهای داخلی شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان بهترین شرایط را برای پرورش ماهیان خاویاری دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، شاهرودی در بازدید از استخرهای پرورش ماهی شمال استان افزود: خوشبختانه در زمینه توسعه و ترویج و پرورش ماهیان خاویاری در استان سرمایه گذاری مناسبی شده است.

وی اظهار کرد: پرورش این نوع ماهی اقتصاد و ارزآوری مناسبی را برای کشور م منطقه خواهد داشت.

مدیر کل آبهای داخلی شیلات استان گفت: با توجه به شرایط کم آبی شمال سیستان و بلوچستان و شور شدن چاهک های کشاورزی،شیلات استان اقدام به رهاسازی گونه های مقاوم به آب شور در استخرهای پرورش ماهی کرده است.

شاهرودی تصریح کرد: با تشدید دوره خشکسالی برای استفاده بهینه از آب های شور موضوع پرورش گونه های آبزی را پیگیری کردیم .

وی اضافه کرد: علاوه بر انواع ماهیان سردآبی ‌مثل قزل آلا گونه ماهیان با ارزش خاویاری نیز در آبهای شور مقاوم و در حال پرورش هستند .

شاهرودی اضافه کرد: با توجه به شوری آب پرورش گونه های دیگری چون میگو،ماهیان زینتی پرورش زالو طبی و جلبک نیز در برنامه است .

همچنین فرماندار شهرستان هیرمند نیز گفت: با شروع فصل سرما پرورش ماهیان سردآبی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان هیرمند رونق گرفته است و باعث ایجاد اشتغال برای روستاییان این منطقه شده است.

برازنده بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای مردم در شهرستان مرزی هیرمند تعداد 457 استخر پرورش ماهی ساخته شده است.

وی افزود: این استخرهای پرورش ماهی با ظرفیت وام های اشتغالزایی در راستای هدف گذاری که از سوی مجموعه استانداری برای مجموعه شیلات استان تعریف شده انجام شده است.

فرماندار شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 33 هزار و هفتصد بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رها سازی شده است که بیش از 914 شغل برای افراد این منطقه ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =