کد خبر: 36509
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
مسکن روستا

اعتبار لازم برای بازنگری طرح هادی در همه روستاهای کشور تامین شده و تسهیلات کمکی مسکن نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش روستانیوز، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به جوین گفت: بازنگری طرح هادی کلیه روستاهایی که افق ده ساله ان تمام شده انجام خواهد شد و حتی یک روستا هم نباید درگیر بازنگری طرح هادی باشد.

اکبر نیکزاد افزود: در خصوص اجرای طرح هادی علاوه بر اعتبارات استانی از اعتبار و قیری که در اختیار دفتر بنیاد وجود دارد به سهم شهرستان جوین افزوده می شود تا با توجه به فعالیت بسیار خوب بنیاد مسکن در جوین اجرای طرح‌ها سرعت بگیرد.

نیکزاد در مورد تسهیلات مسکن روستایی ادامه داد: در مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت ۵ درصد با سفته و بازپرداخت ۲۰ ساله مصوب شده است و در مورد واحدهایی که فرد توانایی مالی لازم برای تکمیل کردن کامل واحد را ندارد مبلغی از حساب ۱۰۰ امام در دو بانک رسالت و بانک مهر ایران قرارداده شده است تا در حد ۵۰ میلیون تومان با سود ۲ درصد مجدد برای تکمیل شدن واحد مسکونی پرداخت شود.

رییس بنیاد مسکن کشور برای روستاهایی که در معرض آسیب حوادث غیر مترقبه مانند سیل هستند نیز اعتباری برای ساخت دیوارهای ساحلی و حایل برای سیل در نظر گرفته شده است.

شهرستان جوین دارای ۵۲ روستاست که ۱۲ روستای جوین در انتظار بازنگری طرح هادی و ۱۱ روستای جوین نیز در شمار روستاهای در معرض خطر محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =