کد خبر: 36465
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
سازمان حفاظت محیط زیست

۱۱ خانه محیط زیست روز چهارشنبه با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به طور همزمان در۶ شهر استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، خانه‌های محیط زیست استان اصفهان در شهرهای گلپایگان،سمیرم، ورزنه، نجف آباد، اصفهان و گلشهر با هدف "پویش مردمی ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست" فعالیت خود را آغاز کردند.

در این آیین رونمایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: خانه های محیط زیست می تواند مباحث مربوط به محیط زیست اعم از مطالبه گری و بررسی و شناسایی مشکلات این حوزه را نهادینه کند.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به مردمی شدن تصمیمات در حوزه محیط زیست به عنوان یکی از دستاوردهای خانه‌های محیط زیست، افزود: با مردمی شدن تصمیم‌ها در این خانه‌ها ،جلوی بسیاری از تصمیم هایی که ممکن است در حوزه محیط زیست زیانبخش باشد، گرفته می‌شود و پیشنهادهایی مطرح شود که وضعیت محیط زیست یک استان، شهر، روستا یا محله ها را ارتقا دهد.

وی افزود: اگر طرح خانه‌های محیط زیست شکل بگیرد، ده‌ها خانه‌محیط زیست می‌تواند در روستاها، شهرها، محله‌ها و پارک ها تشکیل شود و با انتقال داده‌ها، افراد مباحث محیط زیستی شهر، روستا و محله شان را دنبال و با مسئولان شهری و روستایی درمیان بگذارند و مطالبه‌گری کنند.

لاهیجان زاده با اشاره به طرح‌های پیشین سازمان حفاظت محیط زیست زیر عنوان « محیط یار» ویژه دانش آموزان و «محیط یار» ویژه روستاهای اطراف مناطق چهارگانه این سازمان گفت: طرح خانه های محیط زیست ویژه قشر خاصی نیست و تمامی اقشار مردم در روستاها، شهرها و حتی محله‌ها می‌توانند در این خانه‌ها مشارکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =