کد خبر: 36183
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۰۰ هزار خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب ۲۰۰ میلیون تومانی به هر خانوار در حال ساخت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روستای ملیک ساری افزود: برنامه های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به خوبی در حال اجرا است و در کوتاه مدت مردم ایران در نقاط مختلف کشور حلاوت اجرای این طرح ها را خواهند چشید.

وی خاطر نشان کرد: تمامی ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی هستند اما طبق قانون باید سالانه چهار هزار روستا طی ۱۰ سال طرح های هادی آن بازنگری شود که دولت در سال گذشته در چهار هزار و ۳۰۰ روستا این مهم را محقق کرد.

نیکزاد ادامه داد: در سال گذشته به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان در هر یک از روستاهایی که بازنگری طرح هادی در آن اجرا شد، اعتبار جذب و پرداخت شد که این رقم در سال جاری به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: امسال حدود سه هزار میلیارد تومان قیر برای توسعه راه روستایی کشور تخصیص یافت که به طور حتم این روند برای سال های آتی هم ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور توسعه روستاهای کشور را اولویت می داند و امسال در ۲۲ منطقه سیل زده کشور در کمتر از ۱۰ روز از وقوع بحران نسبت به رفع مشکلات و اعطای تسهیلات اقدام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بازدید از چند روستای کمتر برخوردار ساری در قالب سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرده است.

در استان مازندران سه هزار و ۶۲۲ روستا وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =