نیکزاد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روان سازی و تسهیل روند ساخت خانه روستایی به معنای جولان دلالان در اراضی کشاورزی و طبیعی و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز نیست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روستای پاشاکلا ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آسان سازی ساخت خانه روستایی برای اهالی همان روستا و بومیان منطقه در نظر گرفته شده و افراد غیر بومی و خوش نشین نباید وارد مناطق روستایی شوند و فرهنگ فضای روستا را با چالش مواجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تسهیلات دستگاه های دولتی در ارتباط با تولید مسکن در روستاها برخی سودجویان را به اشتباه وا می دارد که برای افراد غیربومی در مناطق روستایی خانه بسازند که به هیچ عنوان این رویه های نادرست را نمی پذیریم و باجدیت با آن برخورد می کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر برخی اهالی واقعی روستاها برای ساخت خانه در حریم با مشکلاتی مواجه باشند دولت تمام تلاش خود را برای تهیه اراضی برای آنان انجام خواهد داد چراکه بومیان به معنای واقعی نگهدار و وارث اراضی کشاورزی و طبیعی منطقه خود هستند.

نیکزاد تصریح کرد: اگر می بینیم که در گذشته در برخی از مناطق روستایی و منابع طبیعی کشور سودجویی هایی صورت گرفته و ساخت و ساز غیرمجاز رواج پیدا کرد از جولان دلالان و حضور غیربومی ها نشات می گیرد چراکه این افراد هیچ تعلق خاطری و تعهدی برای حفظ عرصه های طبیعی ندارند.

وی ادامه داد: دولت در خدمت تمامی اهالی روستاهای کشور است و برای رونق تولید و افزایش رفاه در این جوامع محلی مطابق قانون حرکت خواهیم کرد و برای روستایی واقعی تمام امکانات را فراهم خواهیم کرد اما در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه شوخی با دلالان نداریم و به طور حتم با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستا باید برای روستاییان حفظ شود و تداخل فرهنگی آسیب زا است و باید برای افزایش نرخ فرزندآوری و حفظ جمعیت در روستاها روند توسعه این نقاط از کشور را هموار کنیم

به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بازدید از چند روستای کمتر برخوردار ساری در قالب سفر یک روزه به استان مازندران سفر کرده است.

در استان مازندران سه هزار و ۶۲۲ روستا وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =