گاوداری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۱۲۲ هزار تن انواع نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی در استان توزیع شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی بهنام پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دامداران و مرغداران می‌توانند برای دریافت نهاده‌های مورد نیاز خود در سامانه نام نویسی کنند

وی با بیان اینکه انواع نهاده‌های دامی با نرخ جدید در سامانه بازار گاه استان تخصیص داده شد، گفت: خرید نهاده‌های دامی فقط از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی انجام می‌شود و نهاده بیش از ۱٠ تن برای واحدهای دامداری، گاوداری صنعتی و مرغداری‌های گوشتی به صورت مستقیم از بنادر برای آن‌ها ارسال می‌شود.

بهنام پور تصریح کرد: قیمت هر کیلو جو و ذرت در استان با حذف ارز ترجیحی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سویا ۱۷ هزار تومان و سبوس بین پنج هزار و ۲۰۰ تا پنج هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه با مردمی سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده‌های دامی شش برابر شده است، گفت: توزیع نهاده برای مرغداری‌ها و دامداری‌های کوچک روستایی و عشایری نیز از طریق تعاونی‌های دامداران هر شهرستان انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =