کد خبر: 41147
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
استان گيلان شناسنامه شيلات كشور است

  وجود ظرفیت‌های خدادادی در گیلان, این استان را به یکی از استان‌های موثر برای تامین زنجیره غذای تبدیل کرده است 

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان شیلات ایران معاون وزیر و رئیس این سازمان در بازدید از غرفه استانداری استان گیلان گفت :استان گیلان به جهت دارا بودن ظرفیت‌های آبزی پروری و صید و صیادی بسیار حائز اهمیت است .

سید حسین حسینی طراحی غرفه استان گیلان را بسیار علمی, هدفمندانه و دقیق برشمردو افزود: تمامی مراحل پیش از تولید, پس از تولید و زنجیره ارزش به درستی نمایش داده شده است .

وی ادامه داد: ظرفیت‌های استان از لحاظ گردشگری و تولید بسیار بی‌نظیر است و پتانسیل‌های بیشتری برای افزایش سرمایه‌گذاری وجوددارد .

حسینی افزود: در سال گذشته ۱۹ همت با ارزآوری ۶۵۰ میلیون دلاری را در حوزه آبزیان شاهد بودیم که این ظرفیت بالقوه بوده و می‌تواند به تمامی زیر بخش‌ها تسری یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : شناسنامه‌دار کردن آبزیان از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد و در این راستا اقدامات مناسبی در حال انجام است .

وی به فراهمی و بازار صادراتی محصولات شیلاتی اشاره کرد و گفت :وجود گونه‌های خاویار پرورشی و شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان ظرفیت بزرگی است که می‌تواند افزایش صادرات را منجر شود.

حسینی در ادامه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید انبوه میکرو جلبک‌ها و افزایش بهره‌وری از آب مزارع آبزی پروری در حوزه زراعت و در محصولی چون برنج را بسیار موثر خواند و افزود : برای تامین امنیت غذایی و ارزآوری و حکمرانی اقتصاد دریا می‌توان از این آب به صورت بهینه بهره‌برداری کرد .

حسینی افزود :با توجه به همتی که وجود دارد می‌توان پتانسیل‌های موجود در حوزه آبزی پروری و صید و صیادی استان گیلان را به بلفعل تبدیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =