کد خبر: 41151
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بنابر پیش‌بینی ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی در اردیبهشت، حداقل تولید مرغ در این ماه ۳۰۰ هزار تن خواهد بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بسته به نژاد ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان است.

به گفته وی، بنابر سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش ذخایر، تولید جوجه ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از این میزان حداقل ۳۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

صدیق‌پور ادامه داد: بنابر آمار در فروردین ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت که پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان این که ۱۰ درصد جوجه تولیدی وارداتی است، افزود: با توجه به روند افزایش جوجه‌ریزی‌ها از ابتدای سال به تولید یک میلیون قطعه در ماه خواهیم رسید که بر این اساس در نیمه دوم تولید جوجه به عدد مطلوبی می‌رسد.

وی گفت: با افزایش روند تولید، صادرات جوجه یکروزه در دستور کار است که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۱۰ میلیون قطعه صادرات داشته باشیم‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =