کد خبر: 35523
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
ورزش روستایی

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در اهواز خبر داد.

به گزارش روستانیوز، داوود جباری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این رقابت‌ها در بهمن امسال با حضور تمام اقوام ایرانی، با هدف ترویج فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود.

وی گفت: با برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی که آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در خواهد آمد نشاط به جامعه تزریق می‌شود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان ادامه داد:بازی‌های بومی محلی در گذشته بخشی از زندگی مردم بوده و امروزه نیز برگزاری آنها یک حس خاص در مردم ایجاد می‌کند که به نشاط اجتماعی منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره مسابقات هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، یک قل، دوقل، طناب کشی و ... برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با هم به رقابت می‌پردازند.

اهواز میزبان رقابت‌های هفت سنگ بانوان

جباری در ادامه به برگزاری رقابت‌های کشوری رشته "هفت سنگ" ویژه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: با تایید فدراسیون و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان این رقابت‌ها در آذر امسال به میزبانی اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین روز پنجشنبه ۲۸ مهر مراسم افتتاحیه مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری خوزستان " جام پرچم" در ایذه برگزار می شود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خوزستان در خصوص فعالیت در رشته فوتوالی گفت: با توجه به اینکه انجمن فوتوالی قصد برگزاری مسابقات لیگ کشوری داشته و ورود به این مسابقات را منوط به پرداخت هزینه کردند اعلام کردیم که دیگر در این رشته فعالیت نمی کنیم.

گفتنی است خوزستان دارای چهار هزار و ۳۲۰ روستا است که بیش از ۱۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در این روستاها فعالیت می‌کنند همچنین ۲۷ شهرستان خوزستان دارای هیات ورزش روستایی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =