کد خبر: 35293
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اعتبارات کافی برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده شده و این موضوع جزو اولویت های دولت سیزدهم است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی سلاجقه با بیان اینکه توسعه کشور باید توسعه پایدار باشد و منابع ارزش افزوده داشته باشند؛ باید این میدان را مدیریت کنیم افزود : دریاچه ارومیه را چه کسی به این روز رسانده است؟ اگر رقم تغییر کاربری آن را بررسی کنید، می‌بینید که مردم شریف استان‌ها پای تمام اقدامات نظام هستند و تاوان مدیران را می‌دهند.

وی اضافه کرد: دریاچه ارومیه جزو بزرگترین دریاچه‌های دنیا است و در معیشت مردم هم تأثیر دارد، ستاد ملی احیا شکل گرفته و اعتبارات بالایی هم هزینه شد و کاری به خوب یا بد بودن آن ندارم؛ مردم ایران همه نسبت به دریاچه ارومیه حساسیت دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور متذکر شد: قرار بود در ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ریاست جمهوری سد کانی سیب را افتتاح کند اما به نتیجه رسیدیم که تونل باید تعمیر شود که اگر تعمیر نمی‌شد تمام هزینه‌ها از بین می‌رفت.

وی همچنین بیان کرد: تصفیه خانه‌ها به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که دولت در سال ۱۴۰۱ آن را تأمین می‌کند و وزیر نیرو هم قول دادند تا از این پروژه حمایت کنند.

وی افزود: از وزیر نیرو پرسیدیم چرا حقابه را رعایت نمی‌کنید با شماره نامه‌ها بازی نکنید و ریاست جمهوری هم به این موضوع تاکید کردند چراکه این دولت به دنبال روش‌های عملیاتی است.

سلاجقه گفت: فاز دوم طرح دریاچه ارومیه نرم‌افزاری است اما آب فاضلاب، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی باید پای کار باشند، این پروژه سرمایه ملی کشور است و اعتبارات کافی تخصیص داده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =