کد خبر: 35198
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
طرح هادی روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تا کنون برای بیش از ۴۰ هزار و ۸۸۰ روستا طرح هادی روستایی تهیه شده و این طرح در ۲۲ هزار و ۲۰۰ روستا نیز به اجرا در آمده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدرضا شاملو ظهر یکشنبه در بازدید از وضعیت پروژه‌های بنیاد مسکن استان زنجان و در جمع خبرنگاران به منظومه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح از سه سال پیش وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا همکاری بسیار خوبی بین بنیاد مسکن استان، سازمان برنامه و بودجه و استانداری و سایر دستگاه‌ها وجود دارد، ابراز داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این طرح نقش محوری دارد و با توجه به تجارب علمی، اجرایی خود و جهانی این طرح با کمک مراکز علمی، صاحب نظران و اساتید توسعه روستایی تهیه و به صورت پایلوت در استان‌های کشور به اجرا در می‌آید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: زنجان در خصوص منظومه‌های روستایی جز استان‌های پیشتاز بوده و این طرح در شهرستان طارم این استان به اجرا درآمده است.

شاملو تاکید کرد: دستگاه‌های متولی امر همکاری خوبی در این خصوص دارند و فعالیت‌های اقتصادی نیز شکل گرفته است.

وی ابراز کرد: تاکنون حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی شده که از این تعداد حدود ۹۶۰ هزار واحد مسکونی در راستای مقاوم و نوسازی بوده و مابقی نیز حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شده و طبق برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده، تمامی واحدهای روستایی تا ۱۰ سال آینده مقاوم سازی می‌شوند.

شاملو یاد آورشد: تا کنون برای بیش از ۴۰ هزار و ۸۸۰ روستا طرح‌های هادی روستایی تهیه شده و این طرح در بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ روستا نیز به اجرا در آمده که آثار بسیار خوبی در ارتقا کیفیت زیستی مردم، تسهیل در تردد و ایمن سازی روستا در قبال حوادث غیرمترقبه داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود سه میلیون و ۸۴۰ واحد مسکونی روستایی واجد شرایط سند مالکیت دریافت کرده‌اند که از این میزان سه میلیون و ۵۲۰ هزار واحد، روستایی و مابقی املاک واقع در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور متذکر شد: مطالعات نشان می‌دهد در روستاهایی که طرح‌های هادی و بهسازی محیط روستایی، نوسازی و مقاوم سازی اجرا شده یک ثبات جمعیتی به وجود آمده و یا روند مهاجرت متوقف شده است.

شاملو ادامه داد: با اجرای این طرح نیازهای زیستی روستاییان تأمین شده و شرایط زندگی این روستاییان قابل قبول است.

وی افزود: طی یکسال گذشته درخواست افزایش حریم روستایی داشته‌ایم و بیش از ۴۶۰ هزار تقاضای افزایش محدوده و ساخت و ساز وجود داشته، است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت: تا کنون برای ۲۹۰ روستای کشور طرح‌های حفظ و احیای بافت‌های با ارزش و طرح‌های گردشگری تهیه شده و این طرح‌ها در ۱۱۴ روستای کشور به اجرا درآمده است.

شاملو گفت: خوشبختانه این طرح‌ها آثار و نتایج خوبی در حفظ معماری بومی روستایی، حفظ ویژگی‌های فرهنگی مناطق روستایی همچنین ارتقای سطح درآمد مردم از طریق توسعه فعالیت‌های گردشگری و ایجاد واحدهای بوم گردی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =