کد خبر: 35176
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
ورزش

به مناسبت گرامیداشت روز ملی روستا و همزمان با هفته نیروی انتظامی، مسابقات فوتسال جام روستا در بخش مرکزی شهرستان قرچک آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، در این دوره از مسابقات که شامگاه شنبه و با انجام بازی افتتاحیه در سالن ورزشی روستای قشلاق اول از توابع بخش مرکزی قرچک برگزار شد، ۸ تیم از روستاهای قرچک به صورت دوره‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مسئولان شهرستان قرچک در حاشیه برگزاری این مسابقات، از عوامل کلانتری روستای داودآباد تقدیر شد.

توسعه ورزش روستایی با آغاز مسابقات فوتسال در قرچک


بخشدار مرکزی شهرستان قرچک در حاشیه این دوره از مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه ورزش روستاها به دلیل برخورداری از استعدادهای ناب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا این مناطق علاوه بر آن که محلی برای کار، تلاش و تولید به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند، به محیطی بانشاط برای ساکنان به ویژه جوانان تبدیل گردد.

مجید قیصرپناه افزود: یکی از مهمترین رویکردها در ایجاد شور و نشاط در جامعه روستایی، توسعه ورزش‌ در بین جوانان و نوجوانان است از این رو تلاش می‌شود تا به مناسبت‌های مختلف، مسابقات مختلف ورزشی در مناطق روستایی برگزار شود تا جوانان در کنار کار و تلاش روزانه، بخشی از اوقات خود را به امر ورزش و مشارکت در فعالیت‌های گروهی اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: توسعه ورزش فقط نباید به شهرها محدود شود بلکه لازم است تا با تأمین زیرساخت‌های لازم، امکان ورزش جوانان را در مناطق روستایی فراهم کرد از این رو، ایجاد و احداث اماکن ورزشی در دستور مسئولان شهرستان قرچک قرار گرفته است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود تا جوانان روستایی مجبور نباشند تا برای ورزش به شهرها عزیمت کنند.

قیصرپناه گفت: در کنار اجرای طرح‌های عمرانی، طرح‌های مختلف ورزشی در مناطق روستایی شهرستان قرچک ایجاد شده و هم اکنون روستاهای قشلاق جیتو، داودآباد، قشلاق اول، محمدآباد و داودآباد نیز از سالن‌های ورزشی چندمنظور برخوردار است.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، ۸ روستا دارای دهیاری است
۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.
قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =