کد خبر: 34589
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
کشاورزی

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سفر رئیس جمهور به استان در پیش است درخواست داریم سرمایه در گردش کم بهره‌ای به تشکل‌های تعاون روستایی اختصاص یابد تا از دامنه خدمات دهی به مردم عقب نمانند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی، امروز دوشنبه ۲۸ شهریور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی با پتانسیل و توانمندی است و با اندک توجهی می تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل کند؛ در حال حاضر شبکه تعاون روستایی دچار مشکلاتی است اما ساختار آن توانمند و قوی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۱۹۷ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی عضو تشکل‌ها و تعاونی‌های مختلف هستند، ادامه داد: در شبکه و تشکل های زیر مجموعه تعاون روستایی هدف سودبری نیست بلکه هدف خدمات‌دهی به مردم، تولیدکننده، روستایی و قشر محروم جامعه است.

رضوی از کاهش نقدینگی تشکل ها با توجه به تورم بالا اشاره کرد و گفت: در بخش نهاده‌های دامی، دامپروری و طیور نقدینگی تشکل‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است و بخاطر وظیفه خدمات‌دهی که دارند و از آن عدول نکردند از بازاریان و دلال ها عقب ماندند.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه دولت باید به تعاون روستایی کمک کند و حمایت‌هایش را به این سمت سوق دهد، افزود: با توجه به اینکه سفر رئیس جمهور به استان در پیش است درخواست داریم سرمایه در گردش کم بهره ای به تشکل‌های تعاون روستایی اختصاص یابد تا از دامنه خدمات دهی به مردم عقب نمانند.

وی گفت: در بحث اموال و املاک تعاون روستایی مستندسازی نشده است و شاهد تصرفات زیادی در سطح استان هستم که در این خصوص درخواست می شود دستگاه های مرتبط از جمله اداره کل ثبت، مسکن و شهرسازی، دهیاری ها و بنیاد مسکن در روستاها همکاری کنند چون اینها همه حق الناس است و نباید از بین برود.

رضوی خواستار اختصاص تسهیلات کم بهره در حوزه حمل و نقل شد و گفت: یک تسهیلات کم بهره بلندمدتی در استان از خسارت سیل سال ۹۸ مانده است لذا درخواست داریم از این محل برای خرید کامیون تشکل های تعاون روستایی جهت کاهش هزینه های حمل و نقل استفاده شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی به مشکلات مالیاتی و کمبود نیرو اشاره و تصریح کرد: تشکل های تعاون روستایی به دلیل خدماتی که می دهند در قانون معافیت مالیاتی دارند که درخواست می شود این مسئله اعمال شود و سلیقه ای در این خصوص عمل نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =