کد خبر: 34524
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
اشتغال روستایی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالعه و تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ۸۰۵ روستا در خراسان جنوبی در دستور کار است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جواد قناعت صبح یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت همراهی مدیران در تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی اظهار کرد: بر اساس تکالیف ارائه شده به دستگاه‌های متولی، باید در طول برنامه ششم توسعه، سالانه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۵ هزار روستا تدوین شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از این تعداد، در طول برنامه ششم توسعه، ۵۸۰ روستا است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مطالعه بیش از این رقم و به تعداد ۸۰۵ روستا در دستور کار قرار گرفته است.

قناعت ادامه داد: انتظار این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با برگزاری جلسات تخصصی و فنی و ارائه مباحث کارشناسی، کمک کنند تا اطلاعات لازم در اختیار دانشگاه بیرجند به عنوان مجری این طرح‌های مطالعاتی قرار گیرد.

قناعت بیان کرد: در زمینه اولویت‌های پژوهشی تعیین شده در کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری خراسان جنوبی باید از موازی کاری پرهیز شود.

وی با اشاره به ۱۲ اولویت پژوهشی تعیین شده توسط کارگروه مربوطه ادامه داد: بنا به مصوبه این جلسه، این اختیار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده می‌شود که طی تعامل و همفکری با دستگاه‌ها، در ۳-۴ مورد از این طرح‌ها، تغییراتی اعمال نماید.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این تغییرات باید در راستای مصالح استان و بهره برداری از ظرفیت‌ها باشد.

قناعت به دستور کار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی محیط‌های اسکان و بافت‌های فرسوده واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها نیز اشاره و بر همراهی دستگاه‌ها در این زمینه تأکید کرد.

وی یادآور شد: به جهت اهمیت موضوع، انتظار این است که دستگاه‌ها اعتبارات بند «د» بصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را تا پایان اسفندماه امسال نهایی کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل امور مالیاتی و سازمان امور اقتصادی و دارایی، گزارش سه ماهه فعالیت‌ها در این زمینه را ارائه نمایند.

گفتنی است پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه خراسان جنوبی با چهار دستور کار بررسی و تصویب اولویت‌های پژوهشی استان مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش فن آوری و نوآوری، بررسی آخرین وضعیت مفاد بند «ز» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اقدام جهت بند «د» تبصره ۱۱ قانون سال ۱۴۰۱ کل کشور، طرح و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست و ارائه گزارش مطالعات اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =