کد خبر: 34120
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
نیکزاد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با تصویب اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان وام برای ساخت مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط هیات وزیران، توزیع آن از هفته آینده از طریق بانکهای عامل آغاز می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه پس از سفر به ۲ شهرستان قوچان و درگز استان خراسان رضوی و بازدید از طرحهای در دست اجرای روستایی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: امروز بانک مرکزی نامه مربوط به اختصاص وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی را به کلیه بانکهای عامل در کشور ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: در خصوص سهمیه قیر رایگان سال ۱۴۰۱ طرحهای هادی روستایی نیز عدد آن در هفته جاری مشخص می شود، از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی نیز اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای هر استان در قالب محرومیت زدایی را تصویب کرده است.

نیکزاد اظهار داشت: اعتبار مزبور از طریق شوراهای برنامه ریزی و توسعه هر استان توزیع می شود که این موضوع در کنار توزیع قیر رایگان می تواند سرعت اجرای طرحهای هادی روستایی را در کشور افزایش دهد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به زلزله سال گذشته قوچان و خانه های آسیب دیده از آن اشاره کرد و گفت: از سال گذشته بازسازی ۷۵۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از زلزله در قوچان آغاز شده که امروز تعدادی از آنها بهره برداری شده و باقی در مراحل پایانی کار قرار دارند.

نیکزاد افزود: طبق  بازدید از روستاهای درگز خراسان رضوی، وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در این منطقه نیازمند توجه بیشتری است که باید همت دست اندرکاران در اجرای این طرح بیشتر شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به خراسان رضوی از روستاهای دو شهرستان قوچان و درگز بازدید کرد، وی در این بازدید روند اجرایی بازسازی خانه های زلزله زده قوچان را مورد بررسی قرار دارد، سپس به درگز رفت و ضمن بررسی طرحهای هادی چند روستا، در مراسم افتتاح مسکن خانوار دو معلول روستایی در روستای میاب و کلنگ زنی طرح هادی آن  شرکت کرد و همچنین و یک واحد  مسکن محرومین را نیز در روستای شوی افتتاح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =