کد خبر: 33209
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
قنات

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: با توجه به وقوع سیل، تعدادی از قنوات استان آسیب دیده است، در حال حاضر دو قنات در روستاهای آهنگران و عزیزآباد وضعیت بحرانی دارند، البته قنات روستای بورقان نیز وضعیت اضطراری داشت که موقتا مشکل رفع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، امید محترمی ۲۳ مردادماه در جلسه شورای حفاظت از منابع اب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان تصریح کرد: آب در حال جمع شدن پشت این دو قنات است و نشست قنات نزدیک است، از طرفی کشاورزان نیازمند آب هستند و باید با ایجاد مینی چاه آب با پمپ از چاه تخلیه شود.

وی گفت: حدود ۴۹۰ میلیون تومان برای انتقال و تخلیه این آب نیاز است و در این راستا نیازمند کمک شرکت توزیع برق منطقه برای تامین برق و خرید ۵۵۰۰ متر لوله ۱۲۵ و کف کش انتقال آب از سوی جهاد کشاورزی هستیم. حداکثر تا امروز عصر باید آب پمپاژ شود.

عضو نظام صنفی کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: حقابه ها متعلق به مردم است، اما امروز شاهدیم که وزارت نیرو حقابه ها را در بالادست محصور کرده و به جایی که خود صلاح می داند می برد، حقابه طبق قانون و شرع دارای سه عنصر زمان، مکان و مقدار است، حقابه ای که باید در بهار تامین شود، باید در همان زمان تخصیص یابد نه اینکه کار به زمان دیگری موکول شود.

قاسمی تصریح کرد: عموما افراد سیاسی با نفوذ، در این امر دخالت می کنند در حالی که حقوق مردم نباید تحت تاثیر این رویکردهای سیاسی قرار گیرد و متاسفانه حقابه قره چای نیز مشمول چنین موضوعی شده است در حالی که باید حقوق حقابه ای براساس قانون شرع و اسناد ثبت شده تامین شود و افراد سیاسی کمتر در این موضوعات دخالت کنند.

 در این جلسه نظام صنفی کشاورزی استان مرکزی متعهد شد که عملیات تخلیه آب دو قنات بحرانی و تامین دو کیلومتر لوله را ظرف ۲۴ ساعت انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =