کد خبر: 33099
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
میگو

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای این استان از امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی آزاد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، فتح الله ابوعلی بیان کرد: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای خوزستان از امروز پنجشنبه (۲۰ مرداد ۱۴۰۱) تا اطلاع ثانوی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو نیز پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود، افزود: مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی در ۴ شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان ۷ روز و قایق‌های هندیجان ۷ روزه صادر می‌شود؛ همچنین صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه بحرکان ممنوع اعلام می‌شود.

ابوعلی تاکید کرد: رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناورها و اندازه چشمه بدنه تور ۵۰ میلیمتر توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو ضروری است.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

ابوعلی یادآور شد: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در فرم‌های مرتبط به صورت تمام شماری هر ۳ روز یک بار به معاونت صید خوزستان اقدام کنند.

وی گفت: یگان حفاظت منابع، مدیران شیلات شهرستان‌ها، همه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =