کد خبر: 32670
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
سیلاب

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت‌های بخش کشاورزی قزوین در حوزه زراعی و باغی باید آسیب شناسی شده و برای آن راهکار ارائه شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، رجب رحمانی روز شنبه در نشست مشترک جهاد کشاورزی با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین، افزود: یکی از راهکارهای موجود برای جبران خسارت کشاورزان، پوشش بیمه‌ای کشاورزی است که جهاد کشاورزی باید در این راستا پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه خسارت بخش کشاورزی باید آسیب شناسی شود، افزود: هم اکنون خشکسالی ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران خسارت زده که باید آن را واکاوی کرد.

رحمانی بیان داشت: محور یک روستا بر پایه دامداری و کشاورزی است و همه باید کمک کنند تا این مهم در تمامی روستاها محقق شود.

وی افزود: اگر در روستا اینترنت یا امکانات جانبی وجود داشته باشد اما کشاورز، زمین زراعی و دام نداشته باشد، اصل و اساس روستا و کشاورزی زیر سوال رفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : اتاقک‌های کارگری باید دارای برق باشند تا کشاورز و باغدار بتواند با امکانات اولیه به تولید بپردازد، این نیازمند رایزنی سازمان جهاد کشاورزی با شرکت برق است.

اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهوری به بخش کشاورزی قزوین 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست، گفت: بودجه بسیار خوبی بعد از سفر رییس جمهوری مصوب شد که سازمان جهاد کشاورزی را بین دستگاه‌های دیگر استان در رتبه دوم قرار داد.

رضا افلاطونی گفت: ۳۲ ردیف طرح برای جذب اعتبارات سفر رییس جمهوری تدوین شده که لازم است با همکاری نسبت به اجرای هرچه بهتر آن تصمیم گیری کرد.

وی گفت: بهبود راهبری اجرای برنامه‌های زراعت جهاد کشاورزی در دستور کار است و برای ۱۲ برنامه شاخص جهاد کشاورزی در حوزه‌های مختلف مدیر پروژه تعیین شده است.

افلاطونی افزود: تاکنون ۱۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان قزوین خریداری شده که نسبت به سال گذشته با بیش از ۴۹ درصد رشد همراه بوده است.

وی گفت: اجرای فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک ، واگذاری زمین از امور اراضی به شرکت شهرک‌های کشاورزی و افزایش تولید زراعی با طرح شید گلخانه (سایبان توری) از دیگر برنامه‌های امسال در جذب اعتبارات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =