نیکزاد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: روستاهایی که در مناطق جنگلی هستند لازم نیست برای اجرای طرح هادی اقدام به قطع درختان کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد شامگاه پنجشنبه در میان اهالی روستاهای کم برخوردار شهرستان مرزی سردشت آذربایجان غربی اظهار کرد: اجرای طرح هادی در این گونه روستاها با حفظ پوشش جنگلی بدون احداث جاده در کمیسیون مربوطه تایید خواهد شد و با این اقدام ضمن حل مشکل مسکن روستاها زیبایی این مناطق نیز حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستاهای اولویت دار در دستورکار قرار دارد گفت: عمر مفید طرح هادی برای هر روستا ۱۰ سال است و بعد از این مدت طرح هادی روستا نیاز به اجرای مجدد و بازنگری  دارد.

نیکزاد افزود: وظیفه همه مسولان این است که مسایل و مواردی که در هر زمینه ای به آنها محول شده را با تمام تلاش به سرانجام رسانند تا بیشترین و بهترین خدمات به مردم عزیز ارائه شود.

وی اضافه کرد: در بازدیدهایی که از سه روستای کم برخوردار شهرستان به عمل آمد بیشتر خواسته ها از بنیاد مسکن ۲ موضوع اجرای طرح هادی که در بعضی از این روستاها در دست اقدام داشتیم و ساخت و نوسازی مساکن روستایی بود که مردم برای اخذ تسهیلات دو میلیارد ریالی پیگیر بودند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدیدها گفت: نسبت به تعداد روستاها این شهرستان بعد از ارومیه دومین شهرستان در استان است  که با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه ، کوهستانی و جنگلی بودن و دارا بودن مناطق سخت گذر، هزینه های اجرای طرح هادی و بازنگری این طرح و احداث دیوار حایل و بهسازی معابر با سایر شهرستان های استان بسیار متفاوت است .

کمال حسین پور افزود: طرحی که در یک روستا با هزینه ۱۰ میلیارد ریال انجام شود در روستاهای این شهرستان با کمتر از ۲۰ میلیارد ریال قابل اجرا نیست.

فرماندار سردشت نیز با بیان اینکه سپاسگزار خدمات دولت در منطقه هستیم گفت: خدمات ارزشمندی در این شهرستان انجام گرفته اما در طول چهار دهه نتوانسته ایم محرومیت هایی که دارد جبران شود از اینرو امیداوریم جهش خدمات رسانی در مناطق روستایی با همکاری بنیاد مسکن اتفاق بیفتد.

لقمان خسروپور افزود: اجرای طرح هادی و بازنگری این طرح ، احداث دیوارحایل و دفع آب های سطحی، بهسازی و آسفالت معابر از اهم مطالبات روستاییان این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به سردشت از سه روستای مرزی و کم برخوردار  شینوه ، زوران و گوزیله بازدید کرد و جهت احداث دو بوستان روستایی ، زمین چمن، اجرای طرح هادی و بازنگری آن قول مساعد برای پرداخت ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی را داد.

نیکزاد همچنین در بدو ورود به این شهرستان به همراه فرماندار و جمعی از مسوولان عصر امروز پس از حضور در گلزار شهدای روستای " شینوه " از توابع بخش ربط با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =