کد خبر: 31739
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
طرح هادی روستایی

فرماندار همدان گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای اجرای طرح های هادی روستایی در این شهرستان اختصاص یافته است که این میزان صرف اجرای طرح در ۲۳ روستا خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی محمدی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز دهیاری و شهرداری ها که در روستای امزاجرد شهرستان همدان برگزار شد، افزود: در همین ارتباط و برای بهسازی روستاها، دولت، دهیاری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ترتیب با تامین قیر رایگان، زیر سازی و اجرای عملیات همکاری مستمر و فعال دارند.

وی همچنین به موضوع خدمت رسانی برای توسعه زیرساخت های رفاهی در مناطق روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: آبرسانی پایدار با ایجاد مجتمع های آبرسانی یکی از اولویت های اصلی در حوزه خدمات روستایی این شهرستان است.

به گفته وی، در این زمینه با ایجاد مجتمع های آبرسانی و حفر چند حلقه چاه به صورت متمرکز در قالب این مجتمع، آب مصرفی و موردنیاز روستا به صورت بلندمدت و پایدار تامین می شود.

محمدی تصریح کرد: برهمین اساس سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان همدان هزینه شد و درحال حاضر شمار کمی از روستاها با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند که تامین آب این مناطق نیز با تانکر و به صورت سیار انجام می شود.

وی تصریح کرد: سند راهبردی پنج ساله موضوع آب شهرستان نیز با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان تهیه و تدوین شده است.

فرماندار شهرستان همدان با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی برای اجرای طرح های هادی روستایی، افزود: در این پروژه ها موضوع مهم اشتغال و معیشت مردم نیز باید دیده شود چراکه پیوست فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در اجرای این طرح ها موجب دلگرمی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتعال روستایی مهم‌ترین اولویت مدیران اجرایی در استان و شهرستان است، گفت: روستاهای شهرستان همدان دارای ظرفیت گسترده ای در حوزه های هنرهای سنتی و صنایع دستی، تولید و فراوری محصولات کشاورزی دارند که باید از این قابلیت ها برای ایجاد شغل پایدار و توسعه روستا و بهبود شرایط اقتصادی روستاییان استفاده بهینه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =