طالبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید برنامه های اوقات فراغت امسال تنها معطوف به شهرها باشد، تأکید کرد: امسال باید در برنامه های اوقات فراغت، به مناطق کم برخوردار حاشیه شهر که در معرض آسیب قرار دارند و نقاط روستایی، توجه ویژه و جدی صورت گیرد.

به گزارش روستانیوزبه نقل از ایسنا، محمدرضا طالبی، امروز سه شنبه ۳۱ خرداد با تأکید بر این مطلب در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، به برنامه های دستگاه های اجرایی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات تابستان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی  برای اوقات فراغت تابستانی برنامه هایی جدای از برنامه های ابلاغی سازمان و وزارتخانه متبوع خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: طی بازدیدهایی که از اقدامات دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت خواهیم داشت، برنامه هایی که در روستا ها و مناطق حاشیه و در معرض آسیب شهرها برگزار شوند، از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود. 

معاون استاندار با تأکید بر لزوم اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت در مساجد محلات به ویژه در مناطق محروم، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، برنامه های اوقات فراغت خود را به سمت مساجد محلات سوق دهند تا زمینه آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد را فراهم کند.

طالبی با اشاره به مزیت های برگزاری کلاس ها در مساجد، اظهار کرد: مساجد علاوه بر فضای معنوی و خاصی که دارند، می توانند امکانات و فضای رایگان را برای برگزاری کلاس ها در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند که این باعث می شود تا همه بچه ها به ویژه آنهایی که بضاعت مالی ندارند هم از کلاس های اوقات فراغت استفاده کنند.

وی با ذکر این نکته که برنامه های اوقات فراغت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید با موضوع جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب منطبق باشد، گفت: دستگاه‌ها این دو موضوع مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را در برنامه های اردویی و کلاس های آموزشی خود مدنظر قرار دهند.

به گفته وی؛ نسل جوان و نوجوانان جامعه باید با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در چهل ساله اول آشنا شوند، چرا که دشمن به شدت در فضای مجازی علیه دستاوردهای انقلاب کار می کند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: مدیران توجه داشته باشند برنامه های موظفی دستگاه‌ها که در طول سال اجرایی می شود، به عنوان برنامه اوقات فراغت پذیرفته نخواهد شد. 

به گفته وی؛ برنامه های اوقات فراغت دستگاه‌ها باید خلاقانه، مبتکرانه و از سوی خود دستگاه اجرایی باشد.

طالبی همچنین بر ضرورت دقت در ارائه آمار و گزارش های دستگاه‌ها درخصوص برنامه های اوقات فراغت تأکید کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت باید متناسب با نیاز جوانان در استان برنامه ریزی شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی اوقات فراغت از ظرفیت رسانه ها و به ویژه صدا و سیما برای تهیه گزارشات خود استفاده کنند، گفت: گزارش اقدامات انجام شده باید به موقع ارسال شود.

معاون استاندار همچنین بر لزوم داشتن برنامه اوقات فراغت برای فرزندان کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ایام تابستان تأکید کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت به هیچ وجه برای دستگاه‌ها و متولیان آن نباید جنبه انتفاعی داشته باشد.

طالبی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، متذکر شد: شهید چمران با اخلاصی که داشت وقتی تشخیص داد جبهه به حضور او نیاز دارد، با حضور در مناطق عملیاتی ثمرات ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه برخی از دستگاه‌های اجرایی بدلیل غایب بودن مدیر آن دستگاه در جلسه و حضور نماینده او، مورد تذکر جدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =