همدان

فرماندار همدان گفت: با توجه به نیاز روستاهای شهرستان به احداث کتابخانه‌های عمومی نیاز با همراهی و مشارکت مردم و خیرین، پویش ساخت کتابخانه‌ در روستاها راه اندازی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از  ایرنا، محمدعلی محمدی روز دوشنبه در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان همدان افزود: کتابخانه های عمومی با پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش مهمی در پیشگیری و گسترش از بروز پدیده شوم اعتیاد دارد.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به آغاز فصل تابستان، کتابخانه های عمومی در کنار سایر نهادها نقش ویژه ای در غنی سازی اوقات فراغت گروه های سنی مختلف دارند.

محمدی افزود: باید از عملکرد جزیره‌ای در بخش های مختلف پرهیز و با هم افزایی برنامه‌های مطلوبی را برای غنی سازی اوقات کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهر جورقان به یک کتابخانه مستقل و مطلوب نیاز دارد، گفت: شهرداری جورقان در یک هفته زمین مناسب با شاخصه‌های لازم را از نظر راه دسترسی، تأمین انرژی و بافت شهر برای ساخت کتابخانه معرفی کند.

به گفته وی، کتابخانه‌های عمومی در رشد و پرورش کودکان تأثیر به سزایی دارند و در این زمینه کودکان و نوجوانان روستایی به وجود کتابخانه بیشتر نیاز دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار داشت: به منظور احداث کتابخانه در شهر جورقان نیاز است که شهرداری و شورای شهر، زمین‌های مورد نظر خود را به منظور بررسی و ارزیابی کارشناسان به فرمانداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی معرفی کنند.

عاطفه زارعی افزود: سال گذشته تلاش زیادی برای تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله کتابخانه شهید مظاهری انجام شد و امسال نیز تکمیل کتابخانه روستای عبدالرحیم و بازسازی برخی از کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در حال حاضر در هر شهرستان استان، به طور میانگین ۸۰ روستا با جمعیت زیریک هزار و ۵۰۰ نفر وجود دارند که نیازمند گسترش امکانات فرهنگی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =