گندم

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از آغاز خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاونی‌های روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری تعداد ۱۸ مرکز خرید تضمینی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط شرکت‌های روستایی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر ۳مرکز خرید واقع در شهرهای آشخانه،جاجرم و اسفراین تحویل گندم را آغاز کرده اند.

وی در ادامه از افزایش استقبال کشاورزان به تحویل گندم به شبکه تعاون روستایی در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: بهبود قیمت خرید تضمینی گندم در افزایش تحویل این محصول به انبارهای تعاون روستایی استان تاثیر مثبتی داشته است بطوریکه در همین روزهای ابتدایی خرید، مقدار تحویلی به میزان کل خرید سال گذشته نزدیک شده است.

رمضانی افزود: برای تعیین کیفیت گندم‌های عرضه شده توسط کشاورزان مؤلفه‌هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید، سن زدگی و … در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مقدار ۲۰۰۰ تن گندم به صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی خراسان شمالی از کشاورزان خریداری شده که این رقم در همین ۱۰ روز ابتدایی شروع خرید در سال جاری به میزان ۱۶۰۰ تن رسیده است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با شروع تحویل گندم در سایر شهرستان های استان و فعال شدن مراکز خرید مستقر در آن‌‎ها شاهد روند رو به رشد تحویل گندم طی سال‌جاری در مقایسه با پارسال خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =