استاندار فارس

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از پنج دغدغه اصلی این استان حاشیه نشینی است، بر ساماندهی هرچه سریع تر روستاهای حریم شهر شیراز تاکید کرد و افزود: یکی از راه های مهاجرت معکوس روستاییان بهبود وضعیت معابر روستاها و راه های روستایی است که بنیاد مسکن باید به این موضوع توجه نماید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  بر جلوگیری از گسترش بدون محاسبه روستاها و  تکمیل طرح هادی روستاهای استان فارس تاکید کرد .

در این دیدار که با بررسی وضعیت روستا های استان آغاز شد، دکتر ایمانیه با بیان اینکه مهاجرت روستاییان باعث ایجاد حاشیه نشینی در اطراف شهرها می شود، گفت: اشتغال و مسکن مهم ترین مسائل روستا ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه یک هزار  روستا در استان فارس دچار مشکل آب آشامیدنی هستند، اظهار کرد: طی چند گام با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و آبفای استان مشکل آب آشامیدنی روستا های استان برطرف می شود.

نمانیده عالی دولت در فارس با اشاره به تهیه و بازنگری «طرح هادی» روستاهای استان، بیان داشت: تسریع و بازنگری کارشناسی شده طرح هادی روستایی اطراف شهر های بزرگ حیاتی است.

دکتر ایمانیه تاکید کرد: باید بازنگری طرح هادی روستاهای استان فارس با همکاری بسیج سازندگی حتی المقدور ظرف مدت یک سال تمام شود. 

وی بر «جلوگیری از گسترش بدون محاسبه روستا های اطراف شهر های بزرگ» تاکید کرد و آن را عامل عدم تمرکز بر ارائه خدمات مناسب زیرساختی دانست و گفت: جلوگیری از این رشد، نیازمند همکاری بیش از پیش تمامی دستگاه های اجرایی علی الخصوص شهرداری و دهیاری ها است. 

استاندار فارس، با بیان اینکه تفاهم نامه بین دهیاری ها و بنیاد مسکن برای واگذاری فنی و تخصصی مجوز ساخت مسکن را از جمله اقدام موثر در روستا ها برشمرد و گفت: برای نظارت مستمر بر رعایت قوانین نیازمند افراد کارشناس هستیم؛ بنابراین باید زمینه لازم برای حضور این افراد فراهم شود. 

استفاده مناسب از سهمیه قیر استان، واگذاری مناسب مجوز از سوی دهیاری ها، جلوگیری از زمین خواری در روستا از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

مهندس محمد رضا  شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور هم در این نشست با تقدیر از حمایت های استاندار فارس ،  با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور دارای طرح هادی مصوب هستند، گفت: از این تعداد بازنگری طرح هادی ۴ هزار روستا آغاز شده است.

  مهندس شاملو   اظهار کرد: اجرای طرح هادی و بازنگری آن نیاز و مطالبه بحق مردم است تا عمران و آبادانی محیط روستایی را انجام دهیم. در کشور ۶۲ هزار روستا داریم که ۴۰ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که همه این روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند.

 وی ادامه داد: همه این روستاها خواستار خدمات طرح‌های هادی هستند و بنیادمسکن نیز متناسب با اعتبارات در اختیار اقدامات لازم را برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی انجام می‌دهد. برهمین اساس سال گذشته بازنگری طرح هادی ۴ هزار روستا انجام شد و امسال نیز بازنگری ۴ هزار و ۱۰۰ روستای دیگر انجام خواهد شد.

 مهندس شاملو با بیان اینکه اجرای طرح هادی با مشارکت مردم و دهیاران گره خورده است، گفت: هرجایی که مردم و دهیاری و شورا همکاری بیشتری برای اجرای طرح هادی داشته باشند بنیادمسکن نیز اعتبارات بیشتری در آن روستا هزینه خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =