کد خبر: 30713
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
استاندار فارس

استاندار فارس از تشکیل اتاق فکر جوانان این استان خبرداد و گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم، تشکیل اتاق فکر جوانان مطرح بوده و با تدابیر ویژه زمینه حضور نماینده فکری تمامی اقشار جوانان در اتاق فکر استانداری فارس فراهم می شود.

به گزارش روستانیوز از روابط عمومی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با جمعی از جوانان استان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام هشتم شیعیان اظهار کرد: طرح و ایده های خلاقانه جوانان گاهی اوقات کشور را نجات می دهد؛ بنابراین باید طرح های مناسب به عرصه اجرا برسد و نمونه های موفق  توسعه داده شوند.

ایمانیه بر ارتباط گیری موثر جوانان با سازمان ورزش و جوانان و فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: ارتباطات جوانان با حاکمیت مقوله بسیار مهمی است و در کلام بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) این موضوع آشکار است.

استاندار فارس با بیان اینکه در سیره اهل بیت(ع) نیز  ارتباط پیوسته تمامی اقشار جامعه مخصوصا جوانان ها با بدنه حاکمیت اشاره شده است، اظهار داشت: باید زمینه فعالیت بیشتر و ارتباط جوانان با بدنه حاکمیت بیش از قبل فراهم شود. 

وی با استقبال از پیشنهاد ایجاد دانشگاه مردم نهاد مهارتی، تاکید کرد: بسیاری از دانشگاه های کشور نیازمند افزودن مهارت به دانش هستند و با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی در حال تغییر این رویه هستیم.

ایمانیه با اشاره به اینکه جوانان استان فارس باید در سطح کشور پیشرو باشند، اظهار کرد: از  آغاز کار استانداری فارس در دولت سیزدهم، تشکیل اتاق فکر جوانان مطرح بوده و با تدابیر ویژه زمینه حضور نمایندگان فکری تمامی اقشار جوانان در اتاق فکر استانداری فارس فراهم می شود.

استاندار فارس به ورود جوانان  در قالب گروه های جهادی  خدمت‌رسانی در مناطق محروم اشاره کرد و خواستار گسترش خدمات با استفاده از قرارگاه امام علی(ع) بسیج سازندگی در تمامی مناطق حاشیه نشین شهرستان شیراز شد.

ایمانیه اضافه کرد: شکست حصارهای حضور جوانان در تمامی عرصه ها رویکرد دولت سیزدهم است.

مشکلات جهادگران سلامت یکی از موضوعات مطرح شده از سوی جوانان بود که استاندار فارس بر ساماندهی این جهادگران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد.

کاهش تصدی گری دولت در ورزش، حاشیه نشینی شهرها،  حضور جوانان در عرصه دانش بنیان و رایزن های ورزشی از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار جوانان با استاندار فارس بود.

اختصاص بودجه به پژوهش‌های کاربردی فارس

استاندار فارس همچنین در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی فارس، حضور پزشکان متخصص در نقاط روستایی و صعب العبور استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با استفاده از صندوق مسئولیت اجتماعی، حضور پژشکان متخصص در شهرستان ها و مناطق محروم تقویت خواهد شد.

ایمانیه در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش و در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اساتید نقش مهمی در پرورش نیروهای جوان و آینده دار کشور دارند. 


ایمانیه با بیان اینکه اداره استان فارس به شکل علمی همواره مدنظر بوده است، بر هم افزایی هرچه بیشتر بین دانشگاه های سطح استان و استفاده از ظرفیت ها، تجهیزات و ... تاکید کرد.
وی از حمایت استانداری و مجموعه ادارات دولتی از تولیدات دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار داشت: از پژوهش هایی که در راستای رفع مشکلات جامعه باشد حمایت خواهیم کرد. 


استاندار فارس با اشاره به احداث شهرک دارویی ۳۰۰ هکتاری  در کنار آزادراه شیراز به اصفهان، خواستار همکاری اساتید دانشگاه در این زمینه شد و گفت: شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید محصولات سلامت محور و دارو با واگذاری تسهیلات بانکی حمایت خواهند شد.
ایمانیه حمایت خود را از هرگونه فعالیت تولیدی نوآورانه و دانش بنیان اساتید دانشگاه ها اعلام کرد و گفت:  سعی خواهیم کرد در استان فارس یک درصد کل بودجه ها به پژوهش های کاربردی حلال مشکلات مردم اختصاص یابد. 


وی در فارس ضمن تشکر از زحمات اساتید و کارکنان مجموعه علوم پزشکی استان افزود: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، ۲۵درصد از تامین سلامت مردم بر عهده مجموعه وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن بر عهده مردم و دیگر سازمان ها می باشد.
وی تصریح کرد: ۷۵ درصد مرگ و میر در استان به بیماری های غیرواگیردار مانند دیابت، قلب و عروق، حوادث و سوانح، فشارخون اختصاص دارد؛ بنابراین  در راستای کاهش مرگ و میر و حفظ سلامتی مردم، تمامی سازمان ها و ادارات باید با مجموعه سلامت استان همکاری داشته باشند تا  به الگویی مناسب در کشور تبدیل شود. 


ایمانیه، ساخت و تجهیز بیمارستان در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه سلامت و درمان هموطنان و همچنین ساخت بیمارستان، تحول جدی پس از دوران انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه اخیرا جنوب و شرق شهر شیراز در ساخت بیمارستان مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) میانرود شیراز در حال تجهیز کارگاه بوده و بیمارستان  محمد رسول الله(ص) نیز به زودی تجهیز کارگاه خواهد شد.
استاندار فارس حضور پزشکان متخصص در نقاط روستایی و صعب العبور استان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با استفاده از صندوق مسئولیت اجتماعی، حضور پزشکان متخصص در شهرستان ها و مناطق محروم تقویت خواهد شد.


گفتنی است، استفاده از ظرفیت طرح جهش ملی مسکن برای اساتید و کارکنان بدون خانه دانشگاه ها، ظرفیت ها و چالش های حوزه سلامت و درمان در استان و  آموزش از دیگر موضوعات مطرح شده توسط استاندار فارس بود.

 تکمیل طرح هادی روستاهای فارس تسریع شود

استاندار فارس همچنین در دیدار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر تسریع در تهیه یا بازنگری طرح هادی روستا های استان مخصوصا در حاشیه شهرهای بزرگ تاکید کرد.

ایمانیه با بیان اینکه مهاجرت روستاییان باعث ایجاد حاشیه نشینی در اطراف شهرها می شود، گفت: اشتغال و مسکن مهم ترین مسائل روستا ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه یک هزار روستا در استان دچار مشکل آب آشامیدنی هستند، اظهار کرد: طی چند گام با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و آبفای استان مشکل آب آشامیدنی روستا های استان برطرف می شود.

وی با اشاره به تهیه و بازنگری «طرح هادی» روستاهای استان، بیان داشت: تسریع و بازنگری کارشناسی شده طرح هادی روستایی اطراف شهر های بزرگ حیاتی است.

ایمانیه تاکید کرد: باید بازنگری طرح هادی روستاهای استان فارس با همکاری بسیج سازندگی حتی المقدور ظرف مدت یک سال تمام شود.

وی بر «جلوگیری از گسترش بدون محاسبه روستا های اطراف شهرهای بزرگ» تاکید کرد و آن را عامل عدم تمرکز بر ارائه خدمات مناسب زیرساختی دانست و گفت: جلوگیری از این رشد، نیازمند همکاری بیش از پیش تمامی دستگاه های اجرایی علی الخصوص شهرداری و دهیاری ها است.

استاندار فارس، با بیان اینکه تفاهم نامه بین دهیاری ها و بنیاد مسکن برای واگذاری فنی و تخصصی مجوز ساخت مسکن را از جمله اقدام موثر در روستا ها برشمرد و گفت: برای نظارت مستمر بر رعایت قوانین نیازمند افراد کارشناس هستیم؛ بنابراین باید زمینه لازم برای حضور این افراد فراهم شود.

وی در ادامه یکی از راه های مهاجرت معکوس روستاییان را بهبود وضعیت معابر روستا ها و راه های روستایی دانست و خواستار توجه بیشتر بنیاد مسکن در این حوزه شد.

ایمانیه با بیان اینکه یکی از پنج دغدغه اصلی استان، حاشیه نشینی است بر ساماندهی هرچه سریع تر روستاهای حریم شهر شیراز تاکید کرد.

استفاده مناسب از سهمیه قیر استان، واگذاری مناسب مجوز از سوی دهیاری ها، جلوگیری از زمین خواری در روستا از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =