کد خبر: 30330
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
افتتاح

۲ مدرسه روستایی سه کلاسه خیرساز با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، جواد سپاهی سرپرست فرمانداری چابهار و جمعی از مسوولان در منطقه وشنام‌های چابهار کلنگ‌زنی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سرپرست آموزش و پرورش چابهار در این آیین اظهار داشت: در مجتمع وشنام‌ها قرار است مدرسه‌ای با کمک یکی از خیران ساخته شود و درواقع در این منطقه روستایی ۲ مدرسه سه کلاسه برای مقاطع متوسطه یک دخترانه و پسرانه ساخته خواهد شد.

احمدعلی سرحدی افزود: تمامی مدارس چابهار در ۲ شیفت فعال هستند و با توجه به کمبودهایی که وجود دارد مجبوریم به صورت مشترک و در ۲ شیفت از این مدارس استفاده کنیم، تعداد دانش‌آموزان مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم حدود ۴۵ نفر است.

سرپرست آموزش و پرورش چابهار ادامه داد: طبق اطلاعاتی که اهالی منطقه به خیریان داده بودند آمار دانش آموزان این روستا ۹ نفر بود، وقتی مدرسه را افتتاح کردیم فقط برای همان ۹ نفر بسته‌های آموزشی آورده بودند اما وقتی به کلاس‌های آموزشی رفتند، دیده شد که دانش‌آموزان ۱۳ نفر هستند، از معلم پرسیدند چرا تعداد محصلان بالا رفته است گفتند سایر بچه‌هایی که دیدند مدرسه خوبی احداث شده تشویق شدند که به تحصیل ادامه دهند.
وی تصریح کرد: اکنون ۴۵ نفر دانش‌آموز پسر در مقطع متوسطه اول و حدود ۲۶ نفر  در متوسطه دوم هستند، مطمنا اینجا بچه‌هایی داریم که ترک تحصیل کرده یا در داخل سامانه آموزشی نیستند و به احتمال زیاد با دیدن مدارس جدید به ادامه تحصیل تشویق می‌شوند و با توجه به وضعیت موجود حضور ۱۵۰ دانش‌آموز را در این مدارس پیش‌بینی می‌کنیم.

سرحدی گفت: علاوه بر این، ۳۸ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم دخترانه در مجموعه پنج روستای وشنام داریم و نزدیک ۲۷ دانش آموز دختر در مقطع متوسط اول دخترانه داریم.

وی افزود: این مدرسه طبق قولی که خیران دادند طی یک سال ساخته می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =