کد خبر: 29694
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
افشین صدر دادرس

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اشاره به افزایش ۴۰درصدی قیمت جوی دامی در بازار گفت: قرار شده به دامداران تا سقف ۲۰۰میلیون تومان با دامدار کارت پرداخت شود که این عدد با توجه به هزینه های تولید کافی نیست.

به گزارش روستانیوز، افشین صدر دادرس در گفتگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: طبق آنچه که انجمن واردکنندگان نهاده های دامی اعلام کرده، با حذف ارز دولتی قیمت جو و ذرت ۱۲هزار و کنجاله سویا ۱۷هزار تومان می شود.

وی افزود: کاه، یونجه و سبوس هم از دیگر نهاده های مورد نیاز دام سبک است و اعتبار تا سقف ۲۰۰میلیون تومان کمک چندانی به دامدار نمی کند.

ضرورت کمک بلاعوض دولت به دامداران با منابع حاصل از آزادسازی نرخ ارز

مدیرعامل اتحادیه دام سبک تصریح کرد: پیشنهاد ما به وزارت جهاد کشاورزی این بوده که منابع حاصل از آزادسازی ارز در بخش دامپروری را به صورت بلاعوض به دامداران بدهد تا هر دامدار به نسبت دام خود از آن بهره مند شود که امیدوارم مسئولان به این پیشنهاد توجه کنند.

صدر دادرس گفت: اگر قرار باشد این منابع از بخش دامپروری خارج شود، دامداران متضرر می شوند.

وی با اشاره به این که کمتر از ۱۰درصد نهاده های دام سبک با ارز ترجیحی تأمین می شد، گفت: ۹۰درصد نهاده ها را دامداران دام سبک با قیمت ۹هزار تومان تأمین می کردند، اما حالا با آزادسازی قیمت ارز قیمت جو در برخی شهرستان ها به کیلویی ۱۲ تا ۱۴هزار تومان رسیده که رشد تقریباً ۴۰درصدی را نشان می دهد که روی قیمت تمام شده گوشت تأثیر می گذارد.

صدر دادرس قیمت دام زنده را هم ۷۳هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گوشت نیز در بازار ۱۶۰ تا ۲۰۰هزار تومان است و نظارتی هم روی آن نیست و در نبود نظارت، مافیای دلالان هرگونه بخواهند در بازار عمل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =