کد خبر: 29577
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از ارائه خدمات رایگان پزشکی به ۶۹۵ نفر از اهالی روستای کوهساره اردبیل خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا ، عزت‌الله ضربی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: مانور درمان اضطراری همزمان با سراسر کشور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به مناسب هفته هلال احمر و صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در روستای کوهساره بخش هیر شهرستان اردبیل برگزار شد.

وی ارائه ویزیت، خدمات پرستاری، خدمات مادر و کودک، خدمات تغذیه و خدمات بهداشت روان را از جمله خدمات در این  مانور عنوان کرد و ادامه داد: پزشکان داوطلب، پرستار، تکنسین دارویی، مشاور مادر و کودک، مشاور بهداشت روان، مشاور تغذیه، کارشناسان توانبخشی، تیم واکنش سریع و تیم آنست در این مانور به کار گرفته شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این مانور به اهالی روستا خدمات درمانی و داروی رایگان ارائه شد، خاطر نشان کرد: حضور تیم سحر (سفیران حمایت روانی) در راستای نشاط کودکان و حضور کارشناسان توانبخشی جهت غربالگری دانش‌آموزان از لحاظ صافی پا، اختلالات حرکتی و اسکلتی از دیگر اقدامات این طرح بود.

ضربی یکی از مهم‌ترین اهداف این مانور را انجام مانور پناه‌گیری و تخلیه اضطراری بود تا با ارائه این آموزش‌ها، اهالی روستا در زمان حوادث از خود محافظت کنند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش کمک‌های اولیه، انجام طرح پژوهشی با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت آموزش پناه‌گیری در زلزله و دیدار با خانواده شهدا از بخش‌های بعدی این مانور بود که با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =