کد خبر: 29549
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
آبرسانی

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت:در حال حاضر برای ۷۵ روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود و تعداد سرویس‌های آبرسانی نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، رضا دهقانی اظهار داشت: آب و فاضلاب شهرستان اردستان دارای سه شهر ،۱۰۸ روستای تحت پوشش و ۴۵ روستای غیر تحت پوشش است.

وی با اشاره به وجود ۲۷ هزار مشترک صنعتی، خانگی و تجاری، افزود: میزان خط انتقال شهری ۱۴۲ کیلومتر و خط روستایی ۳۹۰ کیلومتر است که میزان شبکه توزیع آب شهری ۲۴۲ کیلومتر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با اشاره به طرح‌های آبرسانی در شهرستان، خاطرنشان کرد: افتتاح مجتمع آبرسانی به بخش «برزاوند» از جمله طرح‌ها است که شامل ۱۹ روستا بوده که حدود ۱۲ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده و ضمن گرفتن مجوز حفر چاه در این منطقه برای عقد قرارداد ارسال شده تا با انتخاب پیمانکار چاه در این منطقه حفر شود.

آبرسانی سیار به ۱۲ روستای مجتمع «برزواند»

دهقانی ادامه داد: در حال حاضر از بین ۱۹ روستای مجتمع «برزواند» برای ۱۲ روستای آن آبرسانی سیار انجام می‌شود که گاهی از این میان حدود چهار روستا مثل «نهوج»، «نیسیان» و غیره جیره‌بندی می‌شوند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از طرح‌های آبرسانی مجتمع «همبرات» است که حدود ۱۵ کیلومتر لوله گذاری، اخذ مجوز و انتخاب پیمانکار انجام شده و اگر امسال چاه این منطقه حفر شود تعداد هفت روستا در این منطقه از آبرسانی سیار حذف خواهد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان تاکید کرد: برای تکمیل و تجهیز شبکه آب روستایی «نیسیان» و «مار» درخواست اتصالات انجام شده که اگر اتصالات به دست ما برسد با مشارکت و همیاری دهیاری‌ها انجام و شبکه‌ها تعویض می‌شود.

وی تصریح کرد: حفر یک حلقه چاه در مجتمع گل‌اشکنان، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، تکمیل و تجهیز مجتمع «سرهنگچه» و «برزاوند» از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

دهقانی یادآور شد: در حال حاضر برای ۷۵ روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود که از این تعداد ،۳۲ روستا غیر تحت پوشش و مابقی روستاهای تحت پوشش است.

افزایش ۳۰ درصدی سرویس‌های آبرسانی به روستاها

وی گفت: در فصل گرما به دلیل افزایش مصرف آب و نیاز بیشتر تعداد سرویس‌های آبرسانی به روستاها افزایش پیدا می‌کند و تغییری در تعداد روستاها ایجاد نمی‌شود؛ تعداد سرویس‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =