خانه هلال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۲۰ خانه هلال با هدف آموزش خدمات امدادی و نجات به اهالی روستا به مناسبت هفته هلال احمر در مناطق روستایی اردبیل افتتاح خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، عزت الله ضربی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به مقارن بودن هفته هلال احمر با صدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر در کشور اظهار کرد: برنامه‌های متنوع و مختلفی با شعار «خدمت بی منت» از ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در سطح خانه‌های هلال و پایگاه‌ها برای اجرا تدارک دیده شده است.

وی ضمن تشریح ویژه برنامه‌های هفته هلال احمر افزود: غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های ایثارگران هلال احمر و جوانان فعال در این حوزه، اجرای مانور درمان اضطراری و کاروان سلامتی در یکی از روستاهای شهرستان هیر، برگزاری همایش پیاده روی دور شورابیل با هدف کمک به نشاط جامعه و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های هلال احمر به صورت قوی و با هدف نشان دادن خدمات این نهاد مردمی و دیدار با مسئولان استانی و شهرستانی برنامه‌های قابل اجرا در این هفته خواهد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون ۱۹۸ خانه هلال در مناطق روستایی استان فعال است که همزمان با این هفته ۲۰ خانه هلال نیز با هدف آموزش خدمات امدادی و نجات به اهالی روستا در مناطق روستایی اردبیل افتتاح خواهد شد.

ضربی به فعالیت ۱۳ پایگاه جاده‌ای و کوهستانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۲ پایگاه در جاده‌های استان ثابت بوده و ۱ پایگاه کوهستانی داریم که مجوز ۳ پایگاه جاده‌ای دیگر صادر شده است و به زودی عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات برای ۲۷ هزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: این دوره‌ها به صورت عمومی، اولیه و تخصصی بود و همچنین ۲۱ دوره تخصصی امداد و نجات با رویکرد تیم آوار بردار، تیم جلوگیری از سیلاب، تیم پیش بیمارستانی با حضور نجات گران و امدادگران برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌های هلال احمر مردم هستند، افزود: تاکنون عضویت ۵۰ هزار داوطلب به ضرورت غیررسمی در سامانه هلال احمر به ثبت رسیده است که بانوان ۵۰ درصد عضویت هلال احمر را تشکیل می‌دهند.

ضربی به همدلی و نیکوکاری مردم اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته هزینه درمان پزشکی بیش از ۳ هزار و ۷۲۸ بیمار نیازمند با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال از محل حمایت‌های مردمی انجام شد و در بحث حمایت از بیماران کرونایی نیز بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این بیماران مانند ۱۱۳ قلم تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول‌های اکسیژن در قالب کمپین «نفس هدیه کنیم» به یک هزار و ۹۳۱ نفر ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =