کد خبر: 28799
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
طرح هادی روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی چهار هزار روستای کشور با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها امسال بازنگری می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو روز یکشنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بنیاد مسکن گنبدکاووس اظهارداشت: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاهای کشور این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چارچوب شرایط و تامین اعتبار از سال گذشته بازنگری طرح هادی بیش از چهار هزار روستا را آغاز کرده و برای سالجاری هم پیش بینی اجرای آن برای چهار هزار روستای دیگر مورد نظر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به عبور جمعیت روستایی گلستان از میانگین کشوری، ابراز امیدواری کرد: بنیاد مسکن با حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران بتواند بازنگری طرح هادی روستاهای اولویت دار را در دستورکار قرار دهد.

شاملو عمران، آبادانی و بهسازی محیط روستاها را خواسته به‌حق روستاییان دانست و گفت: از حدود ۶۲ هزار روستای کشور، در ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده و تلاش می کنیم با همراهی مردم و مسوولان استانی و شهرستانی خدمات بیشتری به روستاییان ارائه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم گفت: این استان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که بیشتر ساکنان آن در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند و کمک حال دولت در تامین مایحتاج اولیه کشور هستند.

معاون بنیاد مسکن: طرح هادی چهار هزار روستای کشور بازنگری می‌شود

سیدمحمد حسینی اظهارداشت: در حوزه توسعه روستایی و اجرای طرح هادی روستایی عملیات اجرایی ۱۵۱ پروژه با حدود ۳۱۰ میلیارد ریال در ۷۰ روستای گنبدکاووس آغاز شد که نشان دهنده افزایش منابع اعتباری گلستان نسبت به سال گذشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تاکید کرد:‌ عقب ماندگی‌های استان در حوزه توسعه روستایی زیاد است و باید با افزایش سهم استان از اعتبارات ملی این عقب ماندگی را جبران کرد.

حسینی ادامه داد: صدور اسناد مالکیت و تولید مسکن در قالب‌های مختلف بافت فرسوده، مسکن جوانان، مسکن‌ اقشار محروم و تامین زمین برای افرادی که نیازمند خانه‌سازی هستند به عنوان یک بسته حمایتی برای توسعه و عمران روستاها مطرح است تا این قشر به خواسته‌های به‌حق خود دست یابند.

به گزارش ایرنا، امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی ۶ هزار و ۸۲۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال پروژه‌ بنیاد مسکن با ۳۵ هزار و ۲۵۹ خانوار بهره‌بردار در این شهرستان افتتاح شد و یا عملیات ساخت آن آغاز گردید.

این طرح‌ها که با هدف محرومیت زدایی، توسعه، عمران و آبادانی روستاها اجرا می‌شود، شامل افتتاح ۴۸۴ واحد مسکونی با اعتبار ۹۶۸ میلیارد ریال و آغاز ساخت هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی با اعتبار چهار هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال، افتتاح ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۱۵۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال، واگذاری ۳۰ قطعه زمین مسکونی به مساحت هفت هزارو ۵۰۰ متر مربع و ارزش ۱۵ میلیارد ریال و آغاز ساخت ۹۶ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن (شهری) با ۵۱۰ میلیارد ریال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =