کد خبر: 28677
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
مسکن طرح

استاندار فارس اقدامات انجام شده در جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان را متناسب با امکانات خوب توصیف کرد و گفت: انتظار است که با مشارکت تمام دستگاه های مرتبط و همچنین خیریه‌ها، طرح هادی و مقام‌سازی مسکن روستایی در استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، سه شنبه در جمع مدیران بنیاد مسکن استان در شیراز، بر لزوم افزایش سهمیه روستاها در طرح جهش ملی مسکن تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود سهمیه بیشتری از این طرح به روستاها اختصاص یابد تا پایداری ماندن در روستاها بیشتر شود.

وی ادامه داد: اگر کسی که در حاشیه شهر زندگی می کند به روستا مهاجرت کرد باید مورد تشویق قرار گیرد و می توان با اقدامات حمایتی در جهت تهیه مسکن در روستا و اختصاص تسهیلات ویژه و مشوق‌هایی در این زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را نیز رقم زد.

ایمانیه اظهار داشت: یک روستایی زمانی حاضر به ماندن در روستا است که نخست شغلش تامین باشد، برخورداری از امکاناتی همچون اینترنت، تلفن و جاده مناسب در روستاها گرچه ضروری است اما آنچه موجب ماندن روستایی در روستا می شود داشتن شغل و درآمد برای امرار معاش است.

استاندار فارس گفت: لازم است که با توافق قرارگاه اشتغال استان، همزمان با ساخت مسکن در روستاها، زمینه ایجاد فرصت های شغلی بیشتر نیز فراهم شود تا هیچ روستایی از جمعیت خالی نشود.

ایمانیه ادامه داد: قطعا گردشگری نیز می‌تواند در ایجاد شغل و ماندگاری در روستاها موثر باشد و لذا باید با همکاری معاونت گردشگری، روستاهای هدف گردشگری در استان افزایش یابد.

وی گفت: تا پایان امسال با همکاری بنیاد مسکن و هماهنگی بهزیستی، باید تمام خانواده‌های دارای دو معلول در استان صاحب خانه شوند.

باید مصرف آب را مدیریت کنیم
استاندار فارس همچنین در جلسه امضای تفاهم نامه‌ پیش‌خرید پساب از شهرداری‌ها توسط صنایع در استان گفت: این اقدام نیز گامی در جهت مدیریت مصرف آب است و فارس می‌تواند در بحث مدیریت پساب در کشور به یک الگو تبدیل شود.

ایمانیه افزود: بحران کم آبی تهدیدی برای آینده استان است و اگر مدیریت مصرف آب را نداشته باشیم در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

وی استفاده از پساب فاضلاب شهرها برای مصارف صنعتی و فضای سبز را راهکاری موثر در مدیریت مصرف آب دانست و ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که فارس دچار خشکسالی شده که باید برای سال های پیش رو برای عبور از بحران های احتمالی چاره اندیشی کرد.

او افزود: با توجه به نیاز سالانه پتروشیمی مرودشت به ۱۲ میلیون متر مکعب آب که از سد درودزن تامین می‌شود و همچنین نیاز شبکه نیمه تمام فاضلاب مرودشت به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل، لذا شهرداری مرودشت و پتروشیمی توافق کردند که پیش فروش پساب توسط شهرداری به پتروشیمی، علاوه بر تامین هزینه تکمیل فاضلاب مرودشت، آب مورد نیاز پتروشیمی نیز از محل پساب تامین ‌شود.

استاندار فارس گفت: در سایر شهرهای استان نیز بر اساس تفاهم نامه مشابه، شبکه فاضلاب شهری به صنایع پیش‌فروش خواهد شد و صنایع نیز اعتبار اجرای شبکه تصفیه ‌خانه فاضلاب شهرها را تامین خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =